چرا بعد از هر ضربه مقاومت، غیرنظامیان غزه به خاک وخون کشیده می شوند+ ویدیو

چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 07:42

یک تحلیلگر نظامی مشهور عرب چرایی حملات و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در رفح واقع در جنوب باریکه غزه را بررسی کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، فایز الدویری تحلیلگر نظامی سرشناس در شبکه الجزیره قطر به ریشه یابی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در رفح و کشتار شهروندان فلسطینی از سوی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی پرداخته است.

الدویری خاطرنشان می کند که رژیم صهیونیستی هر زمان از مقاومت ضربه بخورد و قادر به رویارویی با آن نباشد، سراغ کشتار غیرنظامیان فلسطینی می‌رود و از آن‌ها انتقام می‌گیرد.

جنگنده های رژیم اشغالگر در حالی یکشنبه شب (6 خرداد) با بمباران یک مرکز اسکان آوارگان فلسطینی در شهر رفح غزه 40 نفر را به شهادت رساندند که این مرکز را امن اعلام کرده و از فلسطینیان آواره خواسته بودند به آنجا بروند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در دیرالبلح غزه گزارش داد: هواپیمای رژیم اشغالگر یکشنبه شب (6 خبرداد) با بمباران یک مرکز آوارگان در شمال غرب شهر رفح در باریکه غزه، کشتار جدیدی به راه انداختند به طوری که به شهادت 40 نفر و زخمی شدن ده ها فلسطینی منجر شد.

خبرنگار العالم با اشاره به ادعای ارتش رژیم اشغالگر مبنی بر هدف قرار دادن نیروهای مقاومت فلسطینی در حملات یکشنبه شب گذشته به مرکز آوارگان فلسطنی گزارش داد که این رژیم به رغم ادعای خود اما اعلام نکرد که محل مورد نظر، مرکز آوارگان فلسطینی در شمال غربی استان رفح بوده و اشغالگران آن را یک محل امن برای پناه گرفتن شهروندان اعلام کرده و قبلاً از مردم خواسته بودند به آنجا بروند.
در همین زمینه «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) گفت: باریکه غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده است و تصاویر حملات یکشنبه شب ارتش اسرائیل به آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب این منطقه وحشتناک است.

شمار شهدای حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به بیش از ۳۶ هزار نفر و مجروحان این جنایات نیز از ۸۱ هزار فراتر رفته است. به علت حمله به مناطق مسکونی بیشتر شهدا و مجروجان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها