ربات های مرگبار؛ سلاح جدید رژیم صهیونیستی در جنگ نسل کشی جنگ غزه

ربات های مرگبار؛ سلاح جدید رژیم صهیونیستی در جنگ نسل کشی جنگ غزه
پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 09:55

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان جنگ نسل کشی و حملات تجاوزکارانه بی وقفه علیه باریکه غزه از ربات های دارای قابلیت کنترل از راه دور که برای اجرای مامویت های نظامی مختلف مانند شناسایی، تصویربرداری، جستجو و انفجار استفاده می شوند، استفاده می کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ارتش صهیونیستی در جریان حملات تجاوزگرانه اخیر به اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در شمال باریکه غزه به شکل گسترده ای از ربات های انفجاری استفاده کرد؛ این رژیم به ویژه در جاهایی که به خاطر شدت مقاومت امکان ورود به آنجا را نداشت از این ربات ها برای وارد کردن بیشترین حجم تخریب ها بدون به خطر انداختن جان نظامیان خود استفاده کرد.

ربات های قاتل

پایگاه انگلیسی «آی نیوز» در تاریخ 6 مارس گذشته اعلام کرد که ارتش صهیونیستی به شکل روزافزونی از ربات های رزمی در جنگ غزه استفاده می کند و یکی از این ربات ها «روبوداگز» یا «سگ های خودکار» هستند.

روبوداگزها ربات هایی به شکل سگ هستند که می توانند راه بروند و تقریبا مستقل هستند. این ربات ها توسط شرکت فناورانه «جاست روبوتکس» که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، طراحی شده اند و نظامیان صهیونیست از آنها در تونل ها برای شناسایی پایگاه های مقاومت و تشخیص بمب های کار گذاشته شده استفاده می کنند. این سگ های خودکار به حسگرها و تجهیزات یادداشت و سامانه های فعالیت در محیط های ناشناس مجهز هستند.

این ربات ها همچنین می توانند با سرعت 3 متر در ثانیه حرکت کرده و مسافت 10 کیلومتری را طی کنند و بدون دخالت انسان، سرعت حرکت و توقف خود را با استفاده از هوش مصنوعی کنترل کنند.

ارتش صهیونیستی همچنین برای حمایت از سربازان و سگ های نظامی خود در جریان حملات به مناطق فلسطینی نشین از سامانه های جنگی رباتیک بدون سرنشین نیز استفاده می کند که برخی از آنها مجهز به هوش مصنوعی هستند.

ارتش صهیونیستی ربات های دیگری را هم به نام «روستر» یا «خروس» در غزه مستقر کرده اند که ساخت شرکت صهیونیستی «روبوتیکان» است. روستر عبارت از یک هواپیمای بدون خلبان «پهپاد» منحصر به فرد با یک ساختار دارای چندین چرخ است که به آن اجازه عبور از ناهمواری های مختلف را می دهد و همچنین در صورت نیاز می تواند پرش کند یا در حالت پرواز از پنجره ها عبور کند.

ربات های انفجاری

وقتی ورود به اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه برای نظامیان ارتش صهیونیستی دشوار شد، آنها به استفاده از ربات ها در عملیات های پیشروی متوسل شدند و آنها را وارد کوچه های این اردوگاه کردند و سپس با منفجر کردن این ربات ها تلاش کردند ضربه های سنگینی به ساختمان های مناطق مسکونی وارد کنند.

منابع فلسطینی در اردوگاه جبالیا، استفاده ارتش صهیونیستی از ربات های حامل مواد منفجره از نوع «سی 4» دارای قابلیت انفجار بالا را ثبت کرده اند؛ به طوری که این ربات ها در کوچه پس کوچه ها منفجر می شوند تا ضمن ایجاد بیشترین میزان ممکن از تخریب ها، جلوی به خطر افتادن جان نظامیان صهیونیست هم گرفته شود.

هوشیاری مقاومت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه الجزیره صحنه های خاصی را منتشر کرده است که استفاده ارتش صهیونیستی از ربات های انفجاری در جریان حمله به اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه را ثبت کرده اند و منابع مقاومت فلسطین در باریکه غزه نیز توانسته است در مواردی توطئه صهیونیست ها را خنثی کند به طوری که مبارزان آن یکی از ربات های بمبگذاری شده را از کار انداختند.

این شبکه عملیات مبارزان مقاومت در رصد یکی از ربات های ارتش صهیونیستی را منتشر کرده است که در آن یکی از نیروهای مقاومت اعلام می کند که در تاریخ 20 مه جاری رباتی را در میدان اصلی اردوگاه جبالیا مشاهده کرده است و در صحنه های دیگر، آتش گرفتن یکی از ربات ها به تصویر کشیده شده است.

پربیننده ترین خبرها