دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد؛

۶۰ حمله هوایی به رفح در ۴۸ ساعت

۶۰ حمله هوایی به رفح در ۴۸ ساعت
پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 20:35

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه از ۶۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

العالم - فلسطین

«رامی عبده» رئیس دیده‌بان حقوق بشر اورپا – مدیترانه اعلام کرد: این نهاد بین المللی بیش از ۶۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در ۴۸ ساعت گذشته و پس از رای دادگاه لاهه برای توقف فوری عملیات نظامی علیه این منطقه را به ثبت رسانده است. علاوه بر آن ده‌ها حمله پوپخانه‌ای و تیراندازی در مناطق حضور نیروهای صهیونیست نیز به ثبت رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبده در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: ما در برابر صحنه‌هایی مکرر از بی توجهی رژیم صهیونیستی به سازوکارهایی هستیم که تضمین کننده حقوق بشر است که احکام دادگاه لاهه در صدر آنها قرار دارد اما این رژیم بر عدم اجرای آنها و ادامه خونریزی اصرار دارد.

وی افزود: فلسطینیان چاره‌ای جز اعمال فشار و درخواست از جامعه‌ بین الملل برای ایجاد اراده‌ای سیاسی و اعمال فشار واقعی در عرصه بین الملل ندارد، چرا که این می‌تواند جنایات اشغالگران را نمایان و در نهایت متوقف کند.

رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه از جامعه بین الملل خواست اقدام فوری و جدی برای ملزم کردن اشغالگران برای توقف ارتکاب جنایت کوچ اجباری علیه ساکنان نوار غزه انجام دهد که به صورت سازمان یافته و به طور گسترده از ۷ اکتبر گذشته در حال اجراست. همچنین اجازه دادن به آوارگان برای بازگشت به خانه‌هایشان پس از کاهش شدت عملیات نظامی در برخی مناطق ضروری است.

وی تأکید کرد اشغالگران از آوارگان به عنوان اهرم فشار بر مقاومت به منظور باج خواهی سیاسی استفاده می‌کند چرا که نمی‌تواند با درگیری مستقیم اهداف خود را محقق نماید. علاوه بر اینکه دشمن تلاش می‌کند نوار غزه را مکانی غیر قابل زندگی نشان دهند و ساکنان آن را مجبور به ترک آن به مناطق امن دیگر کنند.

وی همچنین گفت این نهاد بین المللی هر روز صحنه‌های مختلفی از اجبار شهروندان فلسطینی برای کوچ اجباری توسط اشغالگران به زور سلاح به مناطق جنوبی را به ثبت می‌رساند.

پربیننده ترین خبرها