هنیه: مقاومت به شروط خود پایبند است

هنیه: مقاومت به شروط خود پایبند است
جمعه 11 خرداد 1403 - 13:59

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: مقاومت به میانجی‌گران اطلاع داد که از اصولش در زمینه توقف دائمی جنگ، خروج همه‌جانبه ارتش صهیونیستی از غزه، رفع محاصره و بازسازی غزه و تبادل شرافتمندانه اسرا عدول می کند.

العالم – فلسطین

وی در سخنرانی خود در کنگره قومی عربی در بیروت افزود: مردم ما هیچ گزینه ای را به جای مقاومت نمی پذیرند.

هنیه ادامه داد: مقاومت نه تنها بخشی از مانورهای دشمن در جریان مذاکرات نخواهد بود بلکه ثابت کرد که به همه راه‌هایی که از مردم فلسطین محافظت و جنگ را به طور کامل متوقف می‌ کند، پایبند است.

این رهبر فلسطینی خاطرنشان کرد: به دلیل مقاومت دلیرانه مردم ما، وحدت جبهه‌های مقاومت و عملکرد واحد، دشمن نتوانست به اهداف خود در زمینه آواره کردن مردم فلسطین، حذف مقاومت و بازگرداندن اسرای صهیونیست با توسل به زور دست یابد.

وی یادآور شد: دوره پس از 7 اکتبر با دوره قبل از آن متفاوت است، زیرا طوفان الاقصی ضربه ای به جایگاه راهبردی رژیم صهیونیستی وارد کرد و باعث شد توان بازدارندگی و جایگاهش در افکار عمومی را از دست بدهد به ویژه پس از شکست تروریسم فکری رژیم در برابر موج یهودستیزی که حامی آرمان فلسطین است.

رئیس حماس گفت: بیروت خاستگاه آرمان فلسطین و مقاومت است و امروز در حمایت از غزه و مردم آن با کمک گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین به رهبری حزب الله ایستاده است.

وی افزود: محور مقاومت در طوفان الاقصی که به گزینه واقعی برای احقاق حقوق و استرداد اراضی و مقدسات تبدیل شده است، واکنشی قوی و استوار نشان می‌دهد.

هنیه یادآور شد: طوفان الاقصی سطح آرمان فلسطین را بالا برد و زمینه را برای به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین هموار نمود.

وی یادآور شد که تحقق پیروزی بر دشمن صهیونیستی و بازگشت آوارگان به خانه هایشان، نیازمند تشکیل رهبری ملی واحد با شرکت فعال در سازمان آزادیبخش، تشکیل دولت توافق ملی در کرانه باختری و غزه با مرجعیت ملی و برگزاری انتخابات سراسری است.

وی تاکید کرد: بهره‌گیری از نتایج عملیات طوفان الاقصی مستلزم موضع عربی و اقدام جمعی برای بسیج عربی جهت مقابله با دشمن صهیونیستی و مشارکت مردم فلسطین در مقاومت و مقابله با عاد‌ی‌سازی به عنوان هدف دشمن صهیونیستی برای پذیرفته شدن در منطقه است.

پربیننده ترین خبرها