پیام قاطع یمنی‌ها در حمله به ناو هواپیمابر "آیزونهاور" چیست؟

پیام قاطع یمنی‌ها در حمله به ناو هواپیمابر
شنبه 12 خرداد 1403 - 12:35

در کمتر از ۱۲ ساعت از حمله جنایتکارانه آمریکایی- انگلیسی که به شهید و زخمی شدن ۵۸ غیرنظامی و نظامی منجر شد، نیروهای مسلح یمن طی عملیاتی موفقیت‌آمیز، ناو هواپیمابر آمریکایی "آیزونهاور" را هدف دادند که این ضربه تاریخی حامل پیامی قاطع به دشمن آمریکایی است مبنی بر اینکه هزینه ادامه حمله به یمن بسیار بیشتر از حد تصورات است.

العالم- یمن

سرتیپ ستاد "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در پاسخ به تجاوز ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به صنعا و استان‌های الحدیده و تعز و همچنین در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین، یگان موشکی و نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن، عملیات نظامی مشترکی را با هدف قرار دادن ناو هواپیمابر آمریکایی آیزونهاور در دریای سرخ انجام دادند و به لطف خداوند، موشک‌ها با دقت و مستقیما به هدف اصابت کرد.

این سخنگو تأکید کرد: نیروهای مسلح یمن در پاسخ مستقیم و فوری به هر تجاوز جدید به خاک یمن دریغ نخواهد کرد و به تمام منابع تهدید و تمام اهداف ائتلاف متخاصم آمریکایی- انگلیسی را در دریای سرخ و دریای عربی حمله خواهد کرد.

حمله به ناو هواپیمابر آیزونهاور یک حمله تاریخی بزرگ و بی‌سابقه تلقی می‌شود و دشمن آمریکایی را متوجه این واقعیت می‌کند که اولا هیچ خط قرمزی در پاسخ به تجاوز علیه یمن وجود ندارد، و دوم اینکه ادامه تجاوز به یمن بستر عملیات‌های تکان‎‌دهنده بیشتر و ضربه‌های غیرقابل جبران را به همراه دارد.

این ناو یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای نیروی دریایی ایالات متحده محسوب می‌شود که هزینه ساخت آن تقریبا ۵ میلیارد دلار است و ناوگان بزرگی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگی و همچنین هزاران سرباز و خلبان را حمل می‌کند بنابراین هدف قرار دادن آن به مثابه سیلی تاریخی و کوبنده به ارتش آمریکا است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها