آسوشیتدپرس: 36 زندانی غزه در پادگان های مخفی اسراییل جان باخته اند

آسوشیتدپرس: 36 زندانی غزه در پادگان های مخفی اسراییل جان باخته اند
شنبه 12 خرداد 1403 - 19:48

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که از زمان حمله طوفان الاقصی در 7 اکتبر (15 مهر ماه) 36 فلسطینی از باریکه غزه در بازداشتگاه های اسرائیل جان باخته اند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش فلسطین اونلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه به نقل از پزشکان حقوق بشر - اسرائیل در باره شهادت 36 فلسطینی در پادگان ها و بازداشتگاه های مخفی رژیم صهیونیستی نوشت: "برخی به دلیل سهل انگاری پزشکی در زندان ها و بازداشتگاه ها جان خود را از دست دادند."

آسوشیتدپرس درباره وضعیت بیمارستان نظامی «سدی تیمان» رژیم اسرائیل تنها بیمارستان درمان اسیران زندانی باریکه غزه در ارتش این رژیم خاطرنشان کرد: اتهامات مربوط به رفتار غیرانسانی با اسیران بیمار در آنجا افزایش یافته است و از ورود روزنامه نگاران و کمیته بین المللی صلیب سرخ به آن جلوگیری می شود.

بنا به اعلام سه نفر از کارمندان این بیمارستان نظامی از جمله متخصص بیهوشی، «بیشتر بیماران پوشک می پوشند، دست و پا و چشم بسته در داخل یک چادر سفید در بیابان هستند و اجازه استفاده از حمام ندارند».

این خبرگزاری آمریکایی گزارش داد: شاهدان عینی تاکید دارند زندانیان بدون مسکن کافی توسط پزشکان ناشناس عمل جراحی می شوند. پزشکان می گویند که آنها بسیاری از زندانیان را که غیرمبارز به نظر می رسیدند، معالجه کردند. آسوشیتدپرس به نقل از یک سرباز شاغل در بیمارستان گفت: "بیماران در شرایط بدی قرار داشتند و زخم های آنها اغلب عفونی می شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص پیش از این از شکنجه و خفگی دو فلسطینی ربوده شده در حین انتقال از خانیونس در باریکه غزه برای بازجویی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین به دست سربازان ارتش اشغالگر خبر داده بود.

روزنامه عبری "هاآرتص" خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس نظامی نشان می دهد که دونفر از غزه - که نام آنها ذکر نشده - در راه رسیدن به بازداشتگاه در منطقه سدیه تیمان جان باختند که توسط سربازان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

این روزنامه نوشت: تعدادی از سربازان مورد بازجویی قرار گرفتند، اما هیچ یک از آنها دستگیر نشدند، مانند 33 مورد دیگر از ساکنان باریکه غزه که در جنگ دستگیر و به بازداشتگاه ها آورده شدند. به نوشته این روزنامه، «این دو متهم به اقدامات تروریستی متهم بودند و زنده در یک کامیون و با دستبند منتقل شدند.

این کامیون آنها را از خان یونس به بازداشتگاه نزدیک بئرالسبع منتقل کرد. اما در پایان سفر فوت کردند. «شواهد جمع‌آوری‌شده در بازجویی ها با ادعای سربازان مهندسی مبنی بر اینکه به دلیل جاده به آنها آسیب وارد شده است، در تضاد بود... سراسر بدن این دو زندانی آثار ضرب و جرح داشت». طبق شواهد یکی از آنها از ناحیه سر مجروح شده بود.

این روزنامه ادعا کرد پلیس نظامی در ماه های اخیر درحال تحقیق درباره مرگ 25 فلسطینی است که به عنوان مبارز در باریکه غزه بازداشت شدند. شایان ذکر است که "سدیه تیمان" یک پایگاه نظامی است که به بازداشتگاه تبدیل شده است و بیشتر بازداشت شدگان ربوده شده از باریکه غزه تا تصمیم گیری درباره ادامه روند رسیدگی به آنها به انجا منتقل می شوند.

تا کنون 2000 نفر به زندان های دیگر منتقل شده و تحت قرار بازداشت دائمی به سر می برند.

سازمان نظارت بر شکنجه سازمان ملل متحد پس از به دست آوردن شهادت کمیته عمومی ضد شکنجه، از رژیم صهیونیستی خواست تا درباره اتهامات جدی شکنجه و آزار فلسطینیان بازداشت شده در زندان ها و بازداشتگاه های نظامی تحقیق کند.

یک منبع پزشکی گفت که اخیراً موارد "مرگ ناگهانی" را در زندان ها و بازداشتگاه ها مشاهده کرده و هیچ دلیلی برای توضیح علت مرگ وجود ندارد.

وزارت اسرا و آزادگان فلسطین، پیش از این گزارش داده بود که بیشتر اسیران باریکه غزه از زمان شروع جنگ نسل کشی توسط اشغالگران صهیونیست از اکتبر 2023 ، در زیرزمین ها، زندان ها و اردوگاه های رژیم اشغالگر اسرائیل به مکان های ناشناخته برده می شوند.

به گفته این وزارتخانه، بازداشت شدگان در بازداشتگاه های مخفی مانند بازداشتگاه بدنام "سدی تیمان" در النقب نگهداری می شوند.

پربیننده ترین خبرها