بیانیه‌ی مهم انصارالله یمن در مورد عملیات ششگانه در دریای سرخ وعرب

بیانیه‌ی مهم انصارالله یمن در مورد عملیات ششگانه در دریای سرخ وعرب
يکشنبه 13 خرداد 1403 - 10:36

نیروهای مقاومت یمن "انصارالله" شامگاه گذشته اعلام کردند که ناو هواپیمابر "آیزنهاور" آمریکا و یک ناوشکن آن را در دریای سرخ را به همراه 4 کشتی دیگر مورد هدف و اصابت خود قرار داده اند.

العالم - یمن

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: "درراستای پیروزی دفاع از مظلومیت مردم فلسطین، مقاومت یمن، در قالب نیروی دریایی، موشکی و پهپادی خود، 6 عملیات نظامی را در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه آوارگان رفح در غزه و در چارچوب گسترش عملیات نظامی در مرحله چهارم تشدید تنش و در پاسخ به تجاوزات آمریکایی-انگلیسی به کشورمان، انجام داده اند.

این سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن افزود: اولین عملیات ناو هواپیمابر "آیزنهاور" آمریکا در شمال دریای سرخ را با تعدادی موشک و پهپاد هدف قرار داده که دومین هدف گیری این ناو طی 24 ساعت گذشته صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: "عملیات دوم مقاومت یمن یک ناوشکن آمریکایی را نیز در دریای سرخ به طور مستقیم مورد اصابت پهپادی خود قرار داد" .

"یحیی سریع" همچنین خاطرنشان کرد: "در خصوص چهار عملیات دیگر، مقاومت انصارالله یمن، با انجام دو عملیات در دریای سرخ وعرب،و در پی سرپیچی آنها از قرار ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین، کشتی‌های متعلق به شرکت‌های متخلف، از جمله کشتی "MAINA"را مورد هدف خود قرار داد، در سومین عملیات نیروهای ما، کشتی "ALORAIQ" در اقیانوس هند و در چهارمین عملیات نیروهای ما، کشتی "ABLIANI" در دریای سرخ هدف قرار گرفتند.

سخنگوی مقاومت یمن با اشاره به اینکه موفقیت عملیات ها بطور دقیق ومستقیم صورت گرفته تاکید کرد "نیروهای مقاومت یمن به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با تجاوزات آمریکایی-انگلیسی حامی "اسرائیل" به یمن، ادامه خواهد داد".

پیشتر ارتش آمریکا اعلام کرده بود که نیروهای مقاومت یمن "انصارالله"، روز جمعه، با پهپادها و موشک‌های بالستیک ضد کشتی خود به حملات آمریکا و انگلیس به سایت‌های آنها در مناطق مختلف یمن، پاسخ داده اند".

پربیننده ترین خبرها