باقری: حمله به رفح و انسداد این گذرگاه جلوه‌ای دیگر از جنایات رژیم سفاک و خون‌ریز صهیونیستی است

باقری: حمله به رفح و انسداد این گذرگاه جلوه‌ای دیگر از جنایات رژیم سفاک و خون‌ریز صهیونیستی است
يکشنبه 13 خرداد 1403 - 12:12

سرپرست وزارت خارجه در گفت‎وگوی تلفنی با وزیر خارجۀ ترکیه گفت: حمله به رفح و انسداد گذرگاه این منطقه و جلوگیری از تردد خودروها و کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه جلوه‌ای دیگر از جنایات رژیم سفاک و خون‌ریز صهیونیستی است.

العالم - ایران

سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به برگزاری نشست آتی وزرای امور خارجه گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی هشت) در استانبول، ابراز امیدواری کرد در حاشیه این نشست رایزنی‌هایی بین دو کشور درباره موضوعات مورد علاقه صورت پذیرد.

علی باقری همچنین، ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین و تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه زنان، کودکان و مردم بی‌گناه در غزه و رفح تأکید کرد: حمله به رفح و انسداد گذرگاه این منطقه، جلوگیری از تردد خودروها و کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه جلوه‌ای دیگر از جنایات رژیم سفاک و خونریز صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: همکاری و هم افزایی کشورهای اسلامی، ظرفیتی مهم و تاثیرگذار در حمایت از مردم مظلوم غزه ایجاد می‌کند. این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: کشورهای اسلامی نباید از هیچ فرصت و ظرفیتی برای پشتیبانی از مردم فلسطین دریغ کنند.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن عرض تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه و طلب مغفرت برای آنان، بر لزوم هماهنگی بین کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین تأکید کرد و اظهار داشت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی بسیار ارزشمند است.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با هدف نابودی مردم فلسطین به محاصره غزه مبادرت کرده است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای جلوگیری از تداوم جنایت علیه بشریت و نسل کشی صهیونیست‌ها استفاده شود.وی استمرار رایزنی‌ها بین ایران و ترکیه در این موضوع و سایر موضوعات مهم دوجانبه و منطقه‌ای را بسیار مهم و سازنده خواند.

پربیننده ترین خبرها