پکن، لندن را به اقدامات جاسوسی متهم کرد

پکن، لندن را به اقدامات جاسوسی متهم کرد
دوشنبه 14 خرداد 1403 - 11:34

وزارت امنیت دولتی چین (MSS) با انتشار جزییات یک پرونده اطلاعاتی مربوط به سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI۶)، لندن را به اقدامات جاسوسی متهم کرد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری گلوبال تایمز چین، وزارت امنیت دولتی چین در پستی در حساب وی چت خود، اعلام کرد: پس از یک بررسی کامل، آژانس امنیت ملی چین یک پرونده جاسوسی مهم را کشف کرد که به استخدام کارمندی به نام وانگ و همسرش ژو مربوط بود.

کارشناسان چینی به گلوبال تایمز گفتند: با ادامه رشد جایگاه و نفوذ بین المللی چین، کشورهای غربی از روش های پیچیده تری برای نفوذ استفاده می‌کنند.

با تحقیقات کامل و شواهد محکم، آژانس امنیت ملی چین وارد عمل شد و به طور قانونی وانگ و ژو را بازداشت و بازجویی کرد و بدین ترتیب یک عامل مهم سرویس اطلاعاتی انگلیس را در سیستم داخلی چین کشف کرد. پرونده در حال حاضر در دست بررسی بیشتر است.

در ماه ژانویه نیز، مقامات چینی پرونده ای را فاش کردند که در آن سرویس اطلاعات مخفی انگلیس از پرسنل خارجی «کشور ثالث» برای جاسوسی از پکن استفاده می کرد.

به گزارش ایرنا، گائو جیان، مدیر مرکز مطالعات بریتانیا در دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای، روز دوشنبه به گلوبال تایمز گفت: انگلیس به طور مشخص بودجه‌هایی را برای استخدام پرسنل چینی و افزایش تعداد مؤسسات و کارکنان اختصاص داده شده به مطالعه چین در داخل دولت تخصیص داده است.

وی با اشاره به اینکه در عصری که رقابت‌های قدرت‌های بزرگ به طور فزاینده‌ای تشدید می‌شود، افزایش آگاهی امنیت ملی ضروری است، تلاش برای افشای مستمر پرونده‌های جاسوسی توسط دولت را اقدامی در همین راستا و ضرورت معرفی کرد.

گائو جیان افزود: ما نباید تصور کنیم که فقط آمریکا یا برخی کشورها علیه ما فعالیت‌های جاسوسی انجام می‌دهد. برخی از متحدان آمریکا نیز ممکن است از دستورالعمل‌های واشنگتن برای هدف قرار دادن چین با فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی پیروی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها