لحظه به لحظه با جنگ علیه غزه و کرانه‌باختری در 244 مین روز

لحظه به لحظه با جنگ علیه غزه و کرانه‌باختری در 244 مین روز
پنج‌شنبه 17 خرداد 1403 - 10:05

ارتش رژیم صهیونیستی در 244مین روز پیاپی از آغاز جنگ، به حملات هوایی و توپخانه ای به مناطق مختلف باریکه غزه ادامه می دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

در حملات اشغالگران به باریکه غزه شمار زیادی از شهروندان بی‌دفاع به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند. نظامیان این رژیم ضمن ادامه حملات توپخانه‌ای به اردوگاه البریج در مرکز غزه، به پیشروی زمینی خود به سمت این اردوگاه پر جمعیت ادامه می دهند.

ارتش رژیم اشغالگر، شهر دیر البلح را هم زیر آتش توپخانه گرفته‌اند. این شهر اکنون مقصد آوارگانی است که پس از حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه، جای دیگری برای فرار از فجایع جنگ ندارند.

مدیریت بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح دیروز چهارشنبه اعلام کرد یکی از ژنراتورهای این بیمارستان از کار افتاده است و ممکن است فاجعه‌ای انسانی را به دنبال داشته و باعث فوت ده‌ها مجروح و بیمار و کودک نارس شود.

در سطوح سیاسی، مذاکره بر سر طرح پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای توافق بین حماس و رژیم صهیونیستی در دوحه قطر ادامه دارد. گفتنی است دو طرف هنوز مواضع نهایی خود را در قبال این طرح اعلام نکرده اند. منابع آگاه می گویند خواسته‌های طرف فلسطینی در این طرح تأمین نشده است این در حالی است که جو بایدن در سخنرانی روز جمعه گذشته خود خلاف این موضوع را ادعا کرده بود. به گفتن سازمان رادیو و تلوزیون رژیم اشغالگر، شورای جنگی این رژیم قصد دارد اعزام هیئت مذاکره‌کننده خود به دوحه برای دریافت پاسخ حماس به طرح بایدن را به تعویق بیندازد.


لحظه به لحظه با تحولات غزه در سایه حملات رژیم صهیونیستی:

21:25 | استفاده از بمب های آمریکایی در جنایت نصیرات تایید شد

یک کارشناس تسلیحات انفجاری گفت که مهمات ساخت آمریکا در حمله به مدرسه آنروا در اردوگاه نصیرات در مرکز غزه که به شهادت بیش از 45 فلسطینی انجامید، استفاده شده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از این کارشناس که به نام وی اشاره نشده است، گزارش داد: در این حمله از بمب های جی بی یو 39 استفاده شده است. (جزئیات بیشتر)

19:44 | آیا نتانیاهوی دروغگو برای طولانی کردن جنگ قمار می کند؟

تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای باقی ماندن هرچه بیشتر در قدرت به منظور جلوگیری از رسیدگی به پرونده فساد و رشوه خواری خود و باز نشدن پرونده بررسی علل ناکامی اش در پیش بینی عملیات طوفان الاقصی این پرسش را مطرح کرده است که آیا نتانیاهو با وجود ناکامی در رسیدن به اهداف تعیین شده جنگ، برای طولانی کردن آن بویژه در جبهه شمال با حزب الله به منظور ادامه بقا در قدرت قمار خواهد کرد؟ (جزئیات بیشتر)

18:32 | تصاویری از بقایای تسلیحات آمریکایی در خان‌یونس/ نسل‌کشی ادامه‌دار در باریکه غزه با حمایت آمریکا

تصاویری از بقایای سلاح‌های اهدایی آمریکا به رژیم اسرائیل در خان‌یونس منتشر شده است.

تصاویر بیانگر این بوده که نظامیان اشغالگر پس از عقب‌نشینی از خان‌یونس، این بمب‌ها را در این منطقه رها کرده‌اند.

16:58 | رهبر جنبش انصارالله یمن:

حدود ۵۰ منطقه در فلسطین اشغالی آتش گرفت و لاپید اعلام کرد که مناطق شمال در آتش می سوزد و همراه با آنها قدرت بازدارندگی اسرائیل می سوزد. این اعتراف به عملیات مؤثر نیروهای حزب الله لبنان است

عملیات مشترک با نیروهای مقاومت اسلامی عراق مهم، راهبردی و روزافزون است. تعداد عملیات نیروهای مسلح یمن طی هفته جاری به ۱۱ عدد در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند می رسد.

این عملیات ها با استفاده از ۳۶ موشک بالستیک و هدایت شونده و پهپاد انجام شد. یکی از تحولات مهم، رونمایی از سامانه موشکی «فلسطین» بود. یکی از مهم ترین عملیات های ما هدف قرار دادن هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در شمال دریای سرخ با هفت موشک هدایت شونده و چهار پهپاد بود.

16:20 | شماری از وزرا و مقامات کشورهای عربی و اسلامی سالن کنفرانس بین‌المللی کار در ژنو را با آغاز سخنرانی نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی ترک کردند.

فیلم

16:17 | یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

اولین عملیات مشترک علیه دو کشتی انجام شد که تجهیزات و ادوات نظامی در بندر حیفا حمل می کردند

عملیات دوم علیه یک کشتی انجام شد که ممنوعیت ورود به بندر حیفا در فلسطین اشغالی را نقض کرد.

دو عملیات با چند پهپاد انجام شد و اهداف خود را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

عملیات مشترک بندر حیفا در پاسخ به جنایت های دشمن صهیونیست در منطقه رفح در جنوب نوار غزه انجام شد.

15:17 | روزنامه عبری کالکالیست: حزب‌الله شرکت‌های صنعتی اسرائیل را تعطیل کرد

منابع صهیونیستی با اشاره به خسارت‌های شدیدی که بخش صنعت این رژیم در شمال فلسطین اشغالی بر اثر عملیات‌های حزب‌الله متحمل شده اعلام کردند شرکت‌های صنعتی در شمال از ترس حملات حزب‌الله یا تعطیل شده‌اند یا فعالیت‌های خود را به مکان‌های دیگر منتقل کردند.

15:02 | تخریب سیستماتیک تاسیسات بهداشتی و درمانی غزه/ خدمات‌رسانی گروه امدادرسانی شهید رئیسی به مردم جنگ‌زده غزه

فیلم

15:00 | بخشی از ویرانی های ناشی از بمباران اسرائیل در جنوب لبنان

فیلم

14:23 | وزارت بهداشت در غزه گزارش داد:

شمار شهدای غزه به ۳۶۶۵۴ نفر و مجروحان به ۸۳۳۰۹ نفر در نتیجه حملات اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است

13:14 | لحظه هدف قرار گرفتن سکوی گنبد آهنین در شمال فلسطین اشغالی

رسانه‌های مقاومت در جنوب لبنان صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن سکوی گنبد آهنین در شمال فلسطین اشغالی را به نمایش گذاشت.

فیلم

12:37 | مقاومت اسلامی لبنان از هدف قرار دادن مقر لشکر ۹۱ در پادگان برانيت رژیم صهیونیستی و مواضع سربازان در مجاورت آن با موشک‌های فلق ۱ در پاسخ به حملات اشغالگران به روستاها و خانه‌های امن جنوبی خبر داد.

12:03 | وزیر خارجه اسپانیا: به شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی کیفری علیه عملیات اسرائیل در غزه می‌پیوندیم‌

11:34 | تداوم ضربات کوبنده گردان‌های قسام به اشغالگران صهیونیست

گردان‌های شهید عزالدین قسام برای دویست و چهل و چهارمین روز متوالی به مقابله با نظامیان صهیونیست در حال نفوذ به مناطق متعدد از باریکه غزه ادامه دادند و در این مدت ضربات مهلکی به دشمن وارد کردند. (جزئیات بیشتر)

فیلم

10:27 | فیلمی دیگر از حمله اشغالگران به جنوب لبنان

فیلم

10:27 | نیروهای مقاومت لحظه هدف گرفتن یک سرباز اشغالگر را در جنوب غزه به نمایش گذاشتند

فیلم

10:01 | رژیم اشغالگر صهیونیستی از هلاکت یک افسر ارشد ارتش خود در حمله پهپادی مقاومت لبنان به سمت پایگاه نظامی آنها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد

09:21 | رسانه های اشغالگر: در حمله پهپادی به الکوش «حرفيش» در شمال فلسطین اشغالی یک سرباز کشته و یک سرباز زن زخمی شد.

08:41 | فیلمی از حمله اشغالگران صهیونیست به «جنوب لبنان»

منابع رسانه‌ای از زخمی‌شدن ۱۱ نفر در حملات بامدادی ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان خبر می‌دهند.

فیلم

08:38 | اسرائیل بیشتر از آنچه در طول جنگ جهانی دوم آلمان در درسدن، لندن و هامبورگ بمب ریخته بود، بر غزه بمب انداخته است!!

ایالات متحده آمریکا و آلمان اکثریت قریب به اتفاق این بمب ها را در اختیار اسرائیل قرار دادند.

08:20 | ویدویی از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی ... 32 شهید در گلوله باران مدرسه ای در النصیرات که آوارگان را پناه داده بود

فیلم

05:46 | 6 شهید در حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به منزلی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه

04:35 | حملات هوایی شدید به مرکز غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی به مرکز غزه حمله کردند

02:40 | 30 شهید در فاجعه‌ای در اردوگاه النصیرات

به گفته رسانه‌های فلسطینی در حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مدرسه "السردی" در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه که آوارگان را در خود پناه داده بود، 30 نفر به شهادت رسیدند.

01:58 | حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال خانیونس

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک زمین کشاورزی در منطقه القراره در شمال خانیونس حمله کردند.

01:54 | حمله توپخانه‌ای پیوسته به اردوگاه‌های مرکز غزه

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با حمله زمینی از چند محور، اردوگاه های البریح، النصیرات، المغازی و شهر دیر البلح در مرکز غزه مورد حملات شدید توپخانه‌ای قرار داد.

پربیننده ترین خبرها