آمریکا: به همکاری با متحدان خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران ادامه ‌می‌دهیم

آمریکا: به همکاری با متحدان خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران ادامه ‌می‌دهیم
جمعه 18 خرداد 1403 - 02:21

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به بیانیه ایران، روسیه و چین اعلام کرد که واشنگتن به همکاری خود با متحدان و شرکایش به منظور اتخاذ استراتژی جامع در قبال برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

العالم-آمريكا

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره واشنگتن کشورش به بیانیه مشترک ایران، روسیه و چین این مطلب را بیان کرد.

خبرنگاری با توجه به بیانیه مشترک ایران، روسیه و چین از میلر سوال کرد که این سه کشور اعلام کردند کشورهای غربی باید تلاش بیشتری انجام دهند و برجام یا توافق هسته‌ای را احیا کنند. آیا به این اظهارات واکنشی دارید؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: ما همچنان نسبت به برنامه هسته‌ای ایران بسیار نگران هستیم. این نگرانی را در قطعنامه روز گذشته شورای حکام آژانس بین‌المللی هسته‌ای اعلام کردیم.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به نقض برجام از سوی واشنگتن و عدم بازگشت به این توافق ادعا کرد: حکومت ایران به ذخیره اورانیوم با غنای بالا که هیچ هدف غیرنظامی ندارد، ادامه می‌دهد.

میلر تصریح کرد: ما به همکاری با متحدان و شرکای خود برای ایجاد یک استراتژی جامع به منظور دستیابی به راه حل همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی هسته‌ای ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی در مورد جلوگیری از درآمدهای فلسطینی توسط اسرائیل گفت: «ما در برخی گفتگوهای مستقیم به دولت اسرائیل تصریح کرده‌ایم که هیچ چیزی بیش از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌تواند با منافع استراتژیک اسرائیل در تضاد باشد».

این مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به عملیات مشترک نیروهای مقاومت عراق و یمن علیه اسرائیل ، از این اقدام و هماهنگی آنها ابراز نگرانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها