میلر درباره کشتار غیرنظامیان فلسطینی گاف داد

میلر درباره کشتار غیرنظامیان فلسطینی گاف داد
جمعه 18 خرداد 1403 - 09:24

در حالی‌که موج انتقادها از جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در مدرسه‌ای در غزه که به شهادت بیش از ۴۰ غیرنظامی فلسطینی انجامید، ادامه دارد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این حمله، دچار گافی نابخشودنی شده است.

العالم آمریکا

"متیو میلر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره کشتار اشغالگران در مدرسه‌ای در اردوگاه "النصیرات" در غزه گفت که رژیم اسرائیل حق دارد غیرنظامیان را هدف قرار دهد.

کارشناسان گفتند که منظور وی تایید ادعای دروغین صهیونیستی درباره حضور رزمندگان حماس در این مدرسه بوده است.

میلر گفت که اگر ادعاهای تل‌آویو صحت داشته باشد، این به آن معناست که افراد حماس در آن مخفی شده بودند پس یک هدف مشروع حساب می‌شوند.

.

البته وزارت خارجه آمریکا پس از ساعاتی اعلام کرد که میلر در بیان خود اشتباه کرده و قصد داشته به جای اصطلاح "غیر نظامی" از اصطلاح "حماس" استفاده کند.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) پیش از این اعلام کرد: هنگام حمله (رژیم) اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه، ۶ هزار نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند. آنروا در توصیف این حمله اعلام کرد که "یک روز وحشتناک دیگر" در غزه بود.

این مدرسه که در اردوگاه پناهندگان النصیرات قرار دارد، قبل از اینکه در آغاز جنگ بسته شود، توسط آنروا اداره می‌شد. "فیلیپ لازارینی" رئیس آنروا گفت که هنگام حمله هوایی اسرائیل که بدون هشدار قبلی انجام شد، این مدرسه به ۶ هزار آواره پناه داده بود.

پربیننده ترین خبرها