رایزن فرهنگی ایران در روسیه:

کشورهای بریکس علاقمند هستند صدای مستقلی در عرصه بین المللی داشته باشند

جمعه 18 خرداد 1403 - 11:27

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه مهم‌ترین هدف نشست بریکس را شنیده شدن صدای مسقل کشورهای عضو برشمرد.

العالم - ایران

"مسعود احمدوند" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار شبکه خبری العالم در حاشیه بیست و هفتمین همایش اقتصادی بین‌المللی در سن پترزبورگ، گفت: نکته مهمی که در همکاری کشورهای بریکس وجود دارد این است که کشورهای بریکس علاقمند هستند صدای مستقلی در عرصه بین‌المللی داشته باشند و لذا آنها با تکیه بر فرهنگ و تمدن غنی که از گذشته داشته‌اند می‌توانند صدای خودشان را در عرصه بین‌الملل متفاوت از صدایی که کشورهای غربی علاقمند هستند همه پیرو آن باشند به گوش جهانیان برسانند.

احمدوند افزود:‌کشورهای بریکس با داشته‌های خیلی خوبی که در زمینه فرهنگی دارند می‌توانند با تکیه بر جوانان‌شان که مهمترین سرمایه این کشورها از نظر تعداد و انگیزه هستند در آینده بریکس در زمینه فرهنگی حرف تازه‌ای برای جهان داشته باشد.

این دیپلمات ایرانی افزود:‌ روسیه و ایران در شرایط جدید بین المللی در کنار گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بسیار علاقمند هستند که روابطشان را در حوزه فرهنگی هم گسترش بدهند. در سال گذشته هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و پترزبورگ برگزار شد و چند ماه آینده هم فدراسیون روسیه در تهران و یک شهر دیگر برگزار خواهد شد.

او متذکر شد:‌همکاری فرهنگی ایران و روسیه در زمینه‌های مختلفی اعم از سینما، تلویزیون، تئاتر، موسیقی و همچنین صنایع دستی بسیار گسترش یافته و هنرمندان دو کشور در زمینه‌های مختلف فعالیت و همکاری با یکدیگر را توسعه می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها