تظاهرات گسترده یمنی‌ها در حمایت از ملت فلسطین + فیلم

جمعه 18 خرداد 1403 - 22:24

شهرهای مختلف یمن امروز صحنه تظاهرات مردم این کشور برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه بود.

العالم - یمن

اقشار مختلف مردم یمن امروز نیز مانند جمعه‌های دیگر با حضور در خیابان‌ها و میادین شهرهای مختلف از جمله میدان "السبعین" در صنعاء، حمایت خود را از ملت فلسطین در برابر تجاوزگری و جنایت‌های دشمن صهیونیست اعلام کردند.

تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها و امریکا علیه اهالی غزه و آوارگان این منطقه، هتک حرمت مسجد الاقصی و اهانت به مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کردند.

"ضیف الله الشامی" وزیر اطلاع‌رسانی دولت یمن گفت : تظاهرات امروز مردم نشان‌دهنده حمایت مستمر مردم یمن از ملت فلسطین است و گسترش عملیات ارتش یمن هم اقدامی در حمایت از نبرد مقاومت و ثباتی است که ملت فلسطین در پیش گرفته‌اند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز در صنعاء و استان‌های دیگر مانند صعده، الحدیده ، تعز، ذمار ، اب ، حجه و البیضاء و غیره بر لزوم تحرک جوامع عربی و اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین و قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم اشغالگر تاکید کردند.

"احمد العلیی" هماهنگ‌کننده جبهه جنوبی یمن در مقابله با اشغالگری نیز گفت: ما از این تعجب می‌کنیم که چرا برادران عرب ما و نیز مسلمانان دربرابر جنایت‌های صهیونیست‌ها و کشتار روزمره ملت فلسطین اقدامی نمی‌کنند. روزانه ده‌ها و صدها نفر شهید می‌شوند و دراین شرایط انتظار می‌رود که مردم برای حمایت از مظلومان اقدام کنند.

تظاهرکنندگان در این تظاهرات که با عنوان "با غزه .. تقویت توانایی‌ها و تشدید عملیات" برگزار شد، بر حمایت کامل خود از جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق تاکید و از توسعه توانایی ارتش یمن در عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش تمجید کردند.

پربیننده ترین خبرها