رئیس جمهور فلسطین ستیز آرژانتین با سفرای مسلمان دیدار نکرد

رئیس جمهور فلسطین ستیز آرژانتین با سفرای مسلمان دیدار نکرد
شنبه 19 خرداد 1403 - 16:31

خاویر مایلی رئیس ‌جمهور آرژانتین پس از اطلاع از حضور نماینده فلسطین در میان شرکت کنندگان در یک همایش در این کشور از دیدار با سفرای 19 کشور اسلامی شرکت کننده در این همایش خودداری کرد و دیانا موندینو وزیر امور خارجه به جای وی در این همایش شرکت کرد.

العالم - آمریکا

این مطلب را مارتین سعاده دبیرکل مرکز فرهنگی اسلامی آرژانتین اعلام کرد.

شرکت کنندگان در این همایش در دیدار با وزیر امور خارجه آرژانتین با ابراز نگرانی از این تصمیم آن را ناامیدکننده توصیف کرده و گفتند این دیدار به مثابه فرصتی برای عذرخواهی رئیس جمهور از حملاتش علیه اسلام و نزدیکی اش به جامعه اسلامی بود.

خاویر مایلی رئیس ‌جمهور آرژانتین از زمان به قدرت رسیدن در 10 دسامبر علنی در مناسبت های مختلف از به اصطلاح "تروریسم اسلامی" انتقاد کرده است.

سعاده تاکید کرد: این سخنان باعث ایجاد نفرت در جامعه می شود که به شکل حمله به زنانی که لباس عربی می پوشند و جدا کردن اشخاصی که نام عربی دارند از صف های فرودگاه عینیت یافته است.

وی توضیح داد که مسلمانان بخشی از جامعه آرژانتین هستند و عمر مرکز فرهنگی اسلامی این کشور نزدیک به 100 سال است.

با توجه به توهین‌های مکرر مایلی، مرکز اسلامی چندین بار از رئیس‌جمهور خواست تا برای تغییر وضعیت فعلی جلسه‌ای برگزار کند که تاکنون برگزار نشده است.

مایلی به عنوان یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی شناخته می شود و از آن چه او آن را حق این رژیم برای انجام عملیات نظامی در غزه می داند، دفاع می کند.

پربیننده ترین خبرها