درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست‌های داعشی

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست‌های داعشی
دوشنبه 21 خرداد 1403 - 08:51

منابع خبری گزارش دادند که بار دیگر ارتش سوریه با عناصر گروهک تروریستی داعش در مرکز این کشور به شدت درگیر شدند.

العالم - سوریه

"ابوعمر البوکمالی" یک فعال رسانه‌ای در دیر الزور در شرق سوریه به پایگاه خبری "العربی الجدید" گفت که حملات نیروهای ارتش سوریه در چند روز گذشته یکی از وسیع‌ترین حملات نظامی در منطقه بیابانی سوریه بوده که با پشتیبانی جنگنده‌های روسی صورت گرفت.

وی افزود که در این مجموعه حملات، خودروها و تیپ‌های نظامی لشکر ۲۵، لشکر پنجم و لشکر گارد ریاست‌جمهوری سوریه حضور داشتند.

براساس این گزارش، حملات گسترده ارتش سوریه در منطقه "الرصافه" در الرقه، "أثریا" در حومه حماه، "شیخ هلال" در حومه حلب و تا نزدیکی منطقه "التنف" در مرز سوریه، اردن و عراق جریان داشته است.

در همین رابطه، وزارت دفاع روسیه نیز دو روز پیش اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور دست به عملیات هوایی زده و مواضع تروریست‌ها در منطقه التنف در شرق سوریه که در کنترل نیروهای آمریکایی بوده را بمباران کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه- وابسته به معارضان- که دفتر آن در لندن قرار دارد نیز گزارش داد که روز شنبه اعضای گروهک تروریستی داعش حملات متفرقه به کاروان نیروهای ارتش سوریه در کوه‌های "العمور" در حومه شرقی حمص، بیابان‌های "البوکمال" در حومه دیرالزور انجام دادند که به ادعای این مرکز، دست‌کم ۱۰ تن از نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.

در همین راستا، وزارت دفاع سوریه نیز روز یکشنبه تأیید کرد که یگان‌های فعال آن در بیابان‌ای سوریه با گروهک تروریستی وابسته به داعش درگیر شدند.

این عملیات همزمان با عملیات پاکسازی نیروهای مسلح سوریه در بیابان‌های این بخش از این کشور صورت گرفته است.

ارتش سوریه بدون اشاره به جزییات بیشتر اعلام کرد که در این درگیری‌ها شماری از تروریست‌ها کشته و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها