استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامه آتش‌بس در غزه

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامه آتش‌بس در غزه
سه شنبه 22 خرداد 1403 - 07:33

«تشکیلات خودگردان فلسطین» در بیانیه‌ای حمایت خود را از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه که دیروز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری های فلسطینی، "محمود عباس" رئیس "دولت خودگردان فلسطین" شامگاه دوشنبه با استقبال واعلام حمایت دولتش از تصویب قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس فوری و کامل در نوار غزه، با صدور بیانیه‌ای گفت: "این تصمیم خواستار خروج کامل نیروهای اشغالگر "اسرائیل" از نوار غزه، بازگشت آوارگان به خانه ها و محله های خود در سراسر نوار غزه از جمله شمال نوار غزه است و برتوزیع ایمن و مؤثر کمک‌های بشردوستانه در مقیاس وسیع در سراسر نوار غزه، یعنی تغییر جغرافیایی و جمعیتی، اجرای راه‌حل تشکیل دو کشور، و وحدت کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس و غزه تحت حاکمیت فلسطین است و پذیرش آن گامی در جهت درست برای توقف جنگ نسل کشی جاری علیه مردم ما در نوار غزه است".

وی با ابراز تشکر صمیمانه خود از همه کشورهای به گفته ی او، "برادر و دوست"، الجزایر، نماینده عرب در شورای امنیت و میانجی‌گری مصر و قطر که همگی در اتخاذ این تصمیم نقش داشته اند ،از همه خواست تا مسئولیت اجرای آن را بر عهده بگیرند و خاطرنشان کرد که نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از خاک کشور فلسطین است.

یاد آور می شود؛ دیروز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه آمریکایی را در حمایت از طرح آتش بس در غزه تصویب کرد، این در حالی است که واشنگتن با راه انداختن کارزاری "دیپلماتیک" می کوشد، تا به زعم خود حماس را به پذیرش این پیشنهاد که شامل سه مرحله است، وادار کند.

پیش‌نویس این قطعنامه از پیشنهاد جدید آتش‌بس استقبال می‌کند، و از هر دو طرف می‌خواهد که همه مفاد آن را بدون تأخیر یا شرطی اجرا کنند.

پیشتر، درست در ماه مارس گذشته، نیز این شورا خواستار آتش بس فوری و آزادی بی‌قید و شرط همه گروگان های حماس شده بود.

پربیننده ترین خبرها