جان باختن کارگران خارجی در تلخ‌ترین آتش سوزی کویت + ویدیو

چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 21:44

بر اثر آتش‌سوزی در ساختمانی در منطقه "منقف" در جنوب کویت دست‌کم ۳۹ نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

العالم - گوناگون

این حادثه یکی از تلخ‌ترین سوانح آتش سوزی در سال‌های اخیر کویت به شمار می‌رود.

وزارت بهداشت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجروحان این حادثه‌ آتش‌سوزی به پنج بیمارستان "العدان"، "الفروانیه"، "الامیری"، "مبارک" و "جابر" کویت منتقل شدند.

آتش‌سوزی ساعت ۶ صبح چهارشنبه در یک ساختمان ۶ طبقه و در حال ساخت و پس از آن اتفاق افتاد که تعداد زیادی کارگر برای فعالیت ساخت و ساز وارد آن شده بودند.

به گفته شاهدان، شدت آتش‌سوزی به حدی بود که یکی از کارگران خودش را از طبقه پنجم به پایین پرت کرد و متاسفانه در دم جان سپرد.

بیشتر مرگ و میرها به دلیل استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی و خفگی بوده است.

در همین حال "فهد آل یوسف سعود الصباح" وزیر کشور کویت که در محل حادثه حاضر شده بود از بازداشت موقت مالک ملک و همچنین مالک شرکتی که کارگران خارجی را به کار گیری کرده بود خبر داد .

به گفته این مقام کویتی، طمع‌ورزی و تخلفات صاحبان ساختمان باعث بروز آتش سوزی شده است.

از سوی دیگر، مقامات کویتی هنوز ملیت کارگران متوفی را فاش نکرده‌اند، اما سفیر هند در کویت گفت که اکثر ساکنان این ساختمان ملیت هندی دارند.

در حالی‌که تحقیقات برای مشخص شدن علل حادثه ادامه دارد، اطلاعات اولیه حاکی از وجود چند کپسول گاز در طبقه همکف ساختمان است.

همچنین بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که اکثر کارگران در طول شب بر اثر خفگی جان خود را از دست داده‌اند که تجمع اجساد آنها در راهروهای ساختمان گویای این مطلب است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها