آکسیوس: واشنگتن نگران جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله است

آکسیوس: واشنگتن نگران جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله است
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 06:31

مقام‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه گفتند که واشنگتن در تلاش است تا از جنگ بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی لبنان جلوگیری کند.

العالم - لبنان

پایگاه خبری «آکسیوس» بامداد پنجشنبه از نگرانی دولت آمریکا نسبت به وخیم‌تر شدن درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان خبر داد.

آکسیوس به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: «دولت بایدن عمیقا نگران تبدیل شدن درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله به یک جنگ تمام‌عیار است. واشنگتن در تلاش است تا از جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله جلوگیری کند».

منابع مذکور که نام یا سمت‌شان فاش نشد، گفتند: «آمریکا نگران است که اسرائیل بدون داشتن راهبردی روشن یا در نظر گرفتن پیامدهای کامل یک درگیری گسترده‌تر، وارد جنگ با حزب‌الله شود یا به آن کشیده شود».

در ادامه این گزارش آمده است: «فرمانده ارتش لبنان در هفته جاری برای گفتگو در مورد وضعیت مرز جنوبی لبنان به واشنگتن سفر می‌کند».

آکسیوس همچنین افزود: «کاخ سفید معتقد است که آتش‌بس در غزه تنها چیزی است که تنش‌ها با لبنان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد».

شب گذشته بود که حزب‌الله اعلام کرد «طالب سامی عبدالله» (ملقب به حاج ابوطالب) یکی از فرماندهان میدانی ارشد این جنبش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

بامداد پنجشنبه همچنین شبکه «المنار» گزارش داد که حومه شهرک «عیتا الشعب» هدف حملات چندباره جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها