از هفتم اکتبر تاکنون..

نظرسنجی: 80٪ اهالی غزه بستگانشان شهید یا مجروح شده‌اند

نظرسنجی: 80٪ اهالی غزه بستگانشان شهید یا مجروح شده‌اند
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 16:30

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات فلسطین، حدود 80٪ از اهالی غزه از 7 اکتبر تاکنون، دست کم یکی از بستگانشان براثر تجاوزگری های رژيم صهیونیستی شهید یا زخمی شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

این مرکز فلسطینی نظرسنجی مذکور را در باریکه غزه و کرانه باختری در بازه زمانی (۶ خرداد) تا (۱۲ خرداد) درباره نبرد «طوفان الاقصی»، تهاجم زمینی «اسرائیل» به غزه، جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، رنج بی‌سابقه فلسطینی ها و نیز تبعات جنگ در باریکه غزه، برگزار و نتایج آن را منتشر کرد.

داده‌های این نظرسنجی، منطقه تحت محاصره در شمال غزه را که بر اساس گزارش‌های بین‌المللی شاهد قحطی فزاینده است، شامل نمی‌شود.

این نظرسنجی درباره آمار قربانیان ساکنان باریکه غزه، اعلام کرد که 61% یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود را در جریان جنگ فعلی از دست داده‌اند و 65% نیز یک یا چند نفر از اعضای خانواده‌شان در این جنگ مجروح شده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها 26% از جمعیت باریکه غزه به مکانی دسترسی دارند که بتوانند از آن کمک بگیرند و غذا یا آب تهیه کنند؛ 72% با سختی یا ریسک زیاد می‌توانند اما 2% دسترسی به غذا یا آب ندارند.

همچنین تنها 64% مردم غزه گفته اند که فقط برای یک یا دو روز غذای کافی دارند و 36% برای یک یا دو روز هم غذای کافی ندارند.

به گفته این مرکز تحقیقات فلسطینی، نظرسنجی از 1570 نفر صورت گرفته که از این تعداد، 760 نفر در کرانه باختری (در 76 مکان مسکونی) و 750 نفر در باریکه غزه (در 75 مکان) مصاحبه حضوری داشتند.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از هفتم اکتبر با حمایت آمریکا و اروپا به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه داده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیمارستانها، ساختمان‌های مسکونی و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را بر سر ساکنانشان خراب می‌کنند و از ورود آب، غذا، دارو و سوخت جلوگیری می‌نمایند.

بر اساس داده های سازمان ملل، تجاوزات مداوم اشغالگران به غزه منجر به شهادت 37202 تن و مجروح شدن 84932 تن دیگر و آواره شدن حدود 1.7 میلیون نفر از ساکنان باریکه غزه شده است.

پربیننده ترین خبرها