احتمال جمع آوری اسکله شناور آمریکایی غزه به دلیل شرایط آب و هوایی

احتمال جمع آوری اسکله شناور آمریکایی غزه به دلیل شرایط آب و هوایی
شنبه 26 خرداد 1403 - 11:07

مقامات آمریکایی گفتند اسکله شناوری که این کشور ساخته است به دلیل شرایط آب و هوایی و امواج دریا برای دومین بار از سواحل غزه جدا می شود. این موضوع کارایی این اسکله برای انتقال کمک های بشردوستانه را زیر سئوال می برد.

العالم - فلسطین اشغالی

مقامات آمریکایی گفتند: "ارتش این اسکله را جمع آوری و آن را برای جلوگیری از تخریب شدن، در مدت زمانی بین جمعه تا شنبه به (اراضی اشغالی) منتقل می کند".

مقامات آمریکایی پیش بینی کرده‌اند این اسکله در اوایل هفته آینده به محل خود بازگردانده شود. به رغم تخلیه محموله کمک های بشردوستانه در منطقه ای امن در سواحل غزه طی چند روز، آژانس های امدادرسانی به خاطر بازرسی امنیتی، دریافت و توزیع این کمک ها را متوقف کرده اند.

اسکله شناور بعد از مدتی وقفه، کار خود را در اوایل هفته گذشته از سرگرفته بود.

شهروندان فلسطینی با خطر گرسنگی در سطحی گسترده مواجه هستند زیرا ادامه جنگ مانع ارسال غذا و دارو و دیگر نیازمندی ها به غزه می شود.

آژانس های تابع سازمان ملل متحد گفتند بیش از یک میلیون نفر در غزه در آستانه آغاز نیمه دوم ماه ژوییه، با بالاترین سطح از گرسنگی رو به رو هستند.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه با اشاره به اطلاعیه "برنامه جهانی غذا" درباره توقف ارسال کمک های بشردوستانه به غزه از طریق اسکله غزه، تصریح کرد که این اسکله یک "دروغ انسانی" است.

پربیننده ترین خبرها