گزارش العالم از دستاورد سفر باقری کنی به کردستان عراق

شنبه 26 خرداد 1403 - 14:39

صفحه جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و کردستان عراق به دنبال سفر سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان طی روز گذشته (جمعه) به اربیل و دیدار با مسئولان اقلیم کردستان عراق گشوده شد.

العالم- ایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق،‌ علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان، پس از سفر به بغداد پایتخت عراق، اربیل دومین مقصد سفر وی بود، سفری که افق جدیدی را در عرصه روابط کردستان عراق و ایران ترسیم کرده است.

در صلاح‌الدین، "مسعود بارزانی" رهبر جزب دمکرات کردستان به استقبال علی باقری رفت، و طرفین در دیداری بر تقویت روابط دوستانه منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کردند. تحولات منطقه از دیگر محورهای گفت‌وگوهای دو طرف بود.

در همین حال، اهمیت روابط تهران و اربیل در دیدار باقری با "نیچروان بارزانی" رئیس کردستان عراق نیز مورد تأکید قرار گرفت. بارزانی در این ملاقات از حمایت ایران از کردستان عراق در شرایط سخت تشکر کرد.

باقری در دیدار با "مسرور بارزانی" نخست‌وزیر کردستان عراق نیز تأکید کرد که روابط ایران و کردستان عراق برادرانه است و ریشه‌ای تاریخی دارد.

باقری گفت:‌ دشمنان نمی‌خواهند ما از امنیت و ثبات برخوردار باشیم اما هوشیاری رهبران عراق به‌ویژه دوستان‌مان در کردستان مانع از آن می‌شود که دشمنان، این روابط را خدشه‌دار کنند. ما بر تعمیق روابط‌مان تأکید کردیم.

سلیمانیه، دژ مستحکم اتحادیه میهنی کردستان عراق، آخرین ایستگاه سفر باقری در عراق بود که در جریان آن، با "بافل طالبانی" رئیس این اتحادیه دیدار کرد. طرفین بر روابط تاریخی و بردارانه و ضرورت گسترش آن در تمام سطوح تأکید کردند.

صفحه جدیدی از روابط دوستانه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران در پرتو دیدارهای متقابل و همکاری‌های مشترک به ویژه پس از انعقاد توافقنامه امنیتی که اثرات مثبتی بر روابط دو طرف گذاشته، گشوده شده است.

پربیننده ترین خبرها