با میانجیگری عمان؛

حمید نوری در تبادل زندانیان میان ایران و سوئد آزاد شد

حمید نوری در تبادل زندانیان میان ایران و سوئد آزاد شد
شنبه 26 خرداد 1403 - 14:51

به دنبال اعلام عمان مبنی بر تبادل زندانیان میان ایران و سوئد با وساطت این کشور، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه نیز از آزادی حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می برد، خبر داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش، دولت عمان اعلام کرد که در نتیجه درخواست دولت‌های ایران و سوئد از سلطنت عمان برای میانجیگری در پرونده زندانیان موجود در دو کشور، تلاش های عمان منجر به توافق میان دو طرف برای تبادل زندانیان شد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عمان، امروز (شنبه) زندانیان دو طرف از تهران و استکهلم به مسقط انتقال داده شدند تا اقدامات لازم برای بازگشت آن‌ها به کشورهایشان انجام شود.

سلطنت عمان از فضای مثبت در مذاکرات دو طرف ایرانی و سوئدی در مسقط تمجید و تاکید کرد که خواهان حل و فصل این پرونده انسانی است.

درهمین حال، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خرسندم به اطلاع ملت عزیز ایران برسانم آقای حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می برد، آزاد و تا ساعاتی دیگر به کشور بازخواهد گشت. این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، به خصوص برادرم شهید دکتر امیر عبداللهیان، می باشد.

پربیننده ترین خبرها