مقام بهداشتی غزه اعلام کرد:

افزایش شمار زخمی‌ها در مرکز نوار غزه بر اثر ادامه حملات رژیم صهیونیستی

افزایش شمار زخمی‌ها در مرکز نوار غزه بر اثر ادامه حملات رژیم صهیونیستی
دوشنبه 28 خرداد 1403 - 12:25

جانشین مدیر بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه اعلام کرد که به دلیل ادامه بمباران مناطق مرکزی این باریکه، هر لحظه بر تعداد زخمی‌های منتقل شده به بیمارستان افزوده می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، ایاد محمد الجبری افزود: با توجه به فقدان امکانات کافی برای پذیرش بیماران، در زمینه مداوای زخمی‌ها با مشکل مواجه هستیم.

این مقام بهداشتی نوار غزه افزود: پس از بسته شدن گذرگاه رفح، در زمینه دستیابی به امکانات پزشکی با مشکل مواجه هستیم.

محمد الجبری تاکید کرد: از سوی دیگر تمام شدن داروهای دیالیز، بی حسی و بیهوشی باعث ایجاد مشکلات اساسی شده است.

جانشین مدیر بیمارستان شهدای الاقصی همچنین بازگشایی یک گذرگاه امن برای ورود مواد و تجهیزات پزشکی و همچنین داروهای لازم برای مداوای بیماران و زخمی ها به نوار غزه را خواستار شد.

در همین راستا «جیمز الدر» سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) بامداد دوشنبه در اظهاراتی با وخیم خواندن وضعیت کودکان فلسطینی در غزه، جنگ در این باریکه را نبرد علیه کودکان عنوان کرد.

الدر تاکید کرد که در طول جنگ غزه، بیشترین تعداد همکاران او در سازمان ملل متحد از هر درگیری دیگری در تاریخ سازمان ملل متحد کشته شده‌اند.

وی افزود: تأثیری که جنگ (رژیم) اسرائیل بر کودکان غزه گذاشته به حدی است که می توان گفت این جنگ نبرد علیه کودکان است.

سخنگوی یونیسف، اضافه کرد: صحنه‌هایی که در طول بازدیدم از نوار غزه در بیمارستان‌ها مشاهده کردم وحشتناک است و پزشکان اینجا روحیه فوق‌العاده‌ای دارند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

پربیننده ترین خبرها