خودکشی نظامی صهیونیست پس از بازگشت از جنگ غزه

خودکشی نظامی صهیونیست پس از بازگشت از جنگ غزه
دوشنبه 28 خرداد 1403 - 11:30

یک رسانه رژیم صهیونیستی از خودکشی یک نظامی این رژیم پس از بازگشت از جنگ در غزه خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری «حدشوت بزمان» رژیم صهیونیستی نوشت: یک نظامی ۲۱ ساله رژیم اسرائیل ۲ روز قبل پس از بازگشت از جنگ غزه با شلیک گلوله در خیابان آیریس در منطقه اور یهودا خودکشی کرد.

پیشتر نیز ۲۰ خرداد امسال رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که یک نظامی این رژیم پس از دریافت دستور مبنی بر لزوم بازگشت به نوار غزه برای خدمت نظامی خودکشی کرد.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی یک روز قبل از آن (۱۹ خرداد) گزارش داده بودند که یکی از نظامیان این رژیم به نام «الیران مزراحی» پس از بازگشت از نوار غزه به علت شدت افسردگی خودکشی کرده است.

در اواسط ماه مارس گذشته ( اسفند)، ارتش رژیم اسرائیل اذعان کرد که نظامیان این رژیم با بزرگترین مشکل سلامت روانی که از سال ۱۹۷۳ تاکنون بی سابقه بوده است، روبرو شده اند و این مشکل از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ) آغاز شده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز ۱۱ خردادماه جاری نوشته بود که افسران ارتش رژیم اسرائیل از خدمت نظامی فرار می کنند و موارد خودکشی به طرز وحشتناکی در بین آنها در حال افزایش است.

به نوشته این روزنامه، داده های به دست آمده از نظرسنجی انجام شده توسط بخش نیروی انسانی ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که کاهش نگران‌کننده ای از تمایل افسران ارتش برای ادامه خدمت نظامی وجود دارد.

یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی که به نام وی اشاره ای نشده است، تاکید کرد که یکی از دلایل این امر ماموریت‌های سختی است که بر ارتش تحمیل شده است و واقعیت شکست، نظامیان را از ارتش دور می کند و آنها را آزار می دهد.

همچنین روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در اوایل ماه جاری میلادی به موضوع خودکشی در صفوف ارتش این رژیم پرداخت و اشاره کرد که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۱۰ افسر و نظامی رژیم صهیونیستی خودکشی کرده اند.

این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشت که بیشتر موارد خودکشی در ارتش رژیم اسرائیل مربوط به نظامیان جوان است. این کارشناسان وجود اثرات غیرمعمول عملیات طوفان الاقصی بر سطح روانی نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را تایید کردند.

منابع صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بودند که ۹ هزار نظامی صهیونیست از آغاز جنگ علیه نوار غزه خدمات روان درمانی دریافت کرده‌اند و یک چهارم آنها دوباره به جنگ بازنگشته‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۲۷ بهمن ماه گذشته گزارش دادنده بودند که هزاران نفر از نیروهای پلیس این رژیم پس از عملیات طوفان الاقصی به استعفا و بازنشستگی پیش از موعد تمایل پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایرنا،‌ چندی پیش نیز شبکه کان رژیم صهیونیستی در گزارشی اعتراف کرد که بیش از ۲ هزار نظامی در جنگ زمینی علیه نوار غزه به دلیل مشکلات روحی و روانی، مجبور به مراجعه به روانپزشک شده‌اند.

بر اساس اعلام این شبکه، این افراد به دلیل دشواری‌های جنگ در نوار غزه به عنوان آسیب دیده و زخمی دسته بندی شدند و افسران سلامت روانی آنها را مورد مداوا قرار می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها