اخباری از مذاکرات غیرمستقیم نماینده بایدن با حزب‌الله لبنان

اخباری از مذاکرات غیرمستقیم نماینده بایدن با حزب‌الله لبنان
دوشنبه 28 خرداد 1403 - 17:45

برخی منابع از مذاکرات غیر مستقیم رستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا با حزب‌الله لبنان به منظور کاهش تنش‌ها در جبهه شمالی خبر داده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز با "آموس هوکشتاین" فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا که به اراضی اشغالی سفر کرده، بحث و رایزنی کرد.

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، هوکشتاین امروز به منظور مذاکره و تلاش برای جلوگیری از وخامت اوضاع امنیتی میان این رژیم و حزب‌الله در جنوب لبنان به اراضی اشغالی فلسطین سفر و با نتانیاهو درباره ضرورت اجتناب از تشدید تنش‌ها در جنوب لبنان بحث و رایزنی کرد.

این منبع گزارش کرد، او قرار است پس از سفر به اراضی اشغالی و دیدار با نتانیاهو و "یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به لبنان برود و با مقامات ارشد این کشور درباره اوضاع متشنج با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند.

این در حالی است که شبکه العربیه در خبری فوری گفت، هوکشتاین با حزب‌الله مذاکرات غیر مستقیمی را انجام داده است و ۲ طرف درباره دستیابی به توافقی رایزنی کردند که به تنش‌ها پایان می‌دهد.

طبق این گزارش، هوکشتاین با میانجیگری "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان مذاکرات غیر مستقیمی با حزب‌الله انجام داده و طرفین درباره دستیابی به توافق اولیه‌ای که آن هم با آتش‌بس در غزه مرتبط است، رایزنی کردند.

با افزایش تنش‌ها در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از یک دیپلمات فرانسوی فاش کرد، حزب‌الله لبنان می‌خواهد آتش‌بس در شمال اراضی اشغالی را به آتش‌بس در غزه توسط تل‌آویو مرتبط سازد و رژیم صهیونیستی آن را نمی‌پذیرد.

پیشتر یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که هوکشتاین امروز به منظور برگزاری نشست با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی جهت پیشگیری از افزایش تنش‌ها میان این رژیم و لبنان به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت هوکشتاین تلاش‌ها را برای جلوگیری از تشدید بیشتر در امتداد "خط آبی" بین اراضی اشغالی فلسطین و لبنان پیش خواهد برد. پیشتر رسانه آمریکایی سی‌بی‌اس گزارش داد تشدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان این نگرانی را در میان دولت واشنگتن ایجاد کرده که واشنگتن ممکن است درگیر یک جنگ گسترده‌تر در منطقه شود.

جبهه جنوبی لبنان و شمال اراضی اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید حملات میان میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بوده که موجب افزایش نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ فراگیر در همه نقاط منطقه شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها