فریدمن: بایدن باید «اسرائیل» را برای پذیرش خواسته‌های حماس تحت فشار قرار دهد

فریدمن: بایدن باید «اسرائیل» را برای پذیرش خواسته‌های حماس تحت فشار قرار دهد
سه شنبه 29 خرداد 1403 - 17:41

روزنامه‌نگار آمریکایی تأکید کرد که «اسرائیل» در حال تجربه تهدید موجودیت است. رئیس جمهور آمریکا باید تل‌آویو را متقاعد کند که با پذیرش شرایط حماس برای توقف جنگ، اجازه دهد سنوار بر غزه حکومت کند.

العالم - فلسطین اشغالی

توماس فریدمن، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی ، در مقاله‌ ی خود در نیویورک تایمز درباره خطر جنگ با حزب‌الله برای «اسرائیل» هشدار داد.

وی نوشت که مقاومت اسلامی در لبنان به موشک‌هایی دقیق مجهز است که می‌تواند بخش های گسترده از زیرساخت‌های «اسرائیل» را نابود کند.

فریدمن تصریح کرد : بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر «اسرائیل»، برای فرار از زندانی شدن به اتهام فساد، تلاش می‌کند در قدرت بماند، اما با سرکردگی وی احتمال درگیر جنگ شدن «اسرائیل» در چند جبهه وجود دارد.

به گفته وی، نتانیاهو برای ماندن در قدرت و فرار از زندان، خود را فروخت تا با تندروهای راست‌گرا کابینه تشکیل دهد. آنها نیز اصرار دارند که «اسرائیل» در غزه بجنگد تا به پیروزی کامل برسند و حماس از بین برود.

فریدمن ادامه داد که اکنون کابینه جنگ «اسرائیل» به دلیل بی برنامگی نتانیاهو برای پایان دادن به جنگ و عقب‌نشینی ایمن از باریکه غزه، فروپاشیده است و سایر افراط گرایان در کابینه ائتلافی او مشتاقانه منتظر کسب قدرت هستند.

این روزنامه نگار آمریکایی با بیان اینکه این وزرای افراطی خسارات زیادی به‌بار آوردند، هشدار داد که هیچیک از دوستان «اسرائیل» نباید در این سیرک شرکت کند.

در این زمینه فریدمن بر ضرورت تشکیل کابینه جدید در «اسرائیل» و برکناری نتانیاهو از سمت نخست وزیری از طریق برگزاری انتخابات جدید تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها