تبادل هدایا بین پوتین و کیم/ روسیه و کره‌شمالی در صورت وقوع جنگ به هم کمک می‌کنند

تبادل هدایا بین پوتین و کیم/ روسیه و کره‌شمالی در صورت وقوع جنگ به هم کمک می‌کنند
چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 16:16

رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال امضای توافق مشارکت راهبردی جامع با کره‌شمالی، اعلام کرد که مسکو و پیونگ‌یانگ متعهد شدند که در صورت حمله به یک طرف، طرف دیگر به کمک بیاید.

العالم - اروپا

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه با بیان اینکه روابط روسیه و کره‌شمالی مبتنی بر برابری و احترام متقابل است، گفت: سند پایه‌ای جدیدی آماده شده که اساس روابط پایدار و بلندمدت کره‌شمالی و روسیه را شکل می‌دهد. پوتین ضمن قدردانی از "حمایت‌های بی‌دریغ کره‌شمالی از سیاست خارجی مسکو" افزود که "مطمئن هستم که گفت‌وگوهای امروز سودمند خواهد بود".

پوتین تاکید کرد: مسکو و پیونگ یانگ هر دو سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کنند و زبان باج‌خواهی و دیکته کردن را نمی پذیرند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست و گفت‌وگوی بعدی او با رهبر کره‌شمالی در مسکو، پایتخت روسیه باشد.

در این دیدار کیم جونگ اون از عملیات نظامی روسیه هم حمایت کرد و گفت: روابط بین کره‌شمالی و روسیه وارد دوره شکوفایی جدید می‌شود.

وی افزود: روسیه در حفظ ثبات و تعادل استراتژیک در جهان نقش دارد و از روسیه در انجام عملیات نظامی ویژه حمایت می‌کنیم.

پوتین روز گذشته برای اولین بار پس از ۲۴ سال برای دیدار با رهبر کره شمالی وارد پایتخت این کشور شد.

هدایای پوتین به کیم

پوتین در سفر تاریخی خود به پیونگ‌یانگ، به کیم یک لیموزین اوروس Aurus ساخت روسیه، یک سرویس سرو چای و یک خنجر هدیه داد. به گفته "یوری اوشاکوف" مشاور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم در این سفر آثار هنری مختلف با تصاویر خودش از جمله مجسمه به عنوان هدیه دریافت کرد.

.

در سفر رهبر کره‌شمالی به شرق روسیه در سپتامبر سال گذشته هم پوتین یکی از این نوع خودروهای زرهی را به کیم نشان داد و کنار او در این خودرو رانندگی کرد.

پوتین اولین لیموزین اوروس را فوریه امسال به کیم هدیه داد که هر دو کشور تایید کردند. گفته می‌شود کیم از علاقه‌مندان به خودروهای لوکس است و مجموعه‌ای از آن‌ها را دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها