امتناع آمریکا از استقرار نیرو درصورت جنگ رژیم صهیونیستی با حزب الله

امتناع آمریکا از استقرار نیرو درصورت جنگ رژیم صهیونیستی با حزب الله
شنبه 2 تير 1403 - 18:00

مقامات آمریکایی به رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که در صورت وقوع جنگی همه جانبه بین این رژیم و حزب الله لبنان، هیچ نیرویی برای حمایت از تل آویو مستقر نخواهند کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش روسیا الیوم، شبکه خبری آمریکایی سی ان ان گزارش داد: «مقامات آمریکایی به اسرائیل اطمینان خاطر داده اند که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا،‌ در صورت وقوع جنگ همه جانبه بین اسراییل و حزب الله لبنان از تل آویو حمایت خواهد کرد اما تاکید کردند که این حمایت بدون استقرار نیرو خواهد بود.»

شبکه آمریکایی سی ان ان گزارش داد که یک مقام بلند پایه آمریکایی در دیدار با هیئتی از مقامات ارشد اسرائیلی که این هفته به واشنگتن سفر کردند، گفت: این تاکیدهای شخصی هم زمان با افزایش حملات فرامرزی در هفته های اخیر میان اسرائیل و حزب الله نگرانی هایی را درباره احتمال آغاز یک درگیری همه جانبه دیگر در خاورمیانه برانگیخته است».

وی خاطرنشان کرد: در این دیدار مسائل متعددی از جمله وضعیت مرزهای شمالی اسرائیل، تنش‌ها با ایران، آتش‌بس در باریکه غزه و مذاکرات برای آزادی اسیران در غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مقام ارشد دولت آمریکا افزود: مقامات آمریکایی هنگام بررسی آنچه که آن را اقدامات تحریک آمیز حزب الله خواندند، اعلام کردند که دولت بایدن به اسرائیل کمک های امنیتی مورد نیازش را ارائه خواهد کرد، اگرچه آمریکا در چنین شرایطی "نیروهایی مستقر نخواهد کرد.

سخنان مقامات آمریکایی در شرایطی است که بایدن بارها اعلام کرده است که «نمی‌خواهد جنگ دیگری در جبهه شمالی رژیم اسراییل رخ دهد» و خواستار پایان دادن به تشدید تنش شده است.

این مقام دولت آمریکا در پایان گفت: مقامات آمریکایی و اسرائیلی در جلساتی، راه‌های بازگرداندن اسرائیلی‌ها و لبنانی‌های آواره در مناطق مرزی به خانه‌هایشان را بررسی کردند.

گفتنی است که حزب الله اعلام کرده در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه، حملات علیه رژیم صهیونیستی تا توقف جنایات این رژیم علیه فلسطینیان غزه ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها