ورود کشتی جنگی اسرائیلی به یک کشور عربی برای دریافت سوخت و غذا

ورود کشتی جنگی اسرائیلی به یک کشور عربی برای دریافت سوخت و غذا
يکشنبه 3 تير 1403 - 11:12

برخی رسانه‌ها خبر دادند که یک کشتی رژیم اسرائیل که از آمریکا عازم اراضی اشغالی بود، برای دریافت سوخت و غذا در بندر طنجه مغرب لنگر انداخته بود.

العالم ـ فلسطین

روزنامه «گلوبس» رژیم اسرائیل از ورود یک کشتی تابع شرکت حمل و نقل دریایی اسرائیلی INS Komemiyut به بندر طنجه مغرب خبر داد. این کشتی در مسیر حرکت از آمریکا به «اسرائیل» وارد بندر طنجه شده بود.

برخی منابع آگاه به این روزنامه گفتتد که ناو جنگی جدید این هفته وارد اسرائیل شد و در طول سفر، انتقال آذوقه و تجهیزات به این کشتی در بندر طنجه صورت گرفت. این کشتی در طول مدت حضور خود در بندر طنجه، سیستم شناسایی خودکار (AIS) را خاموش کرده بود.

روزنامه «گلوبس» همچنین اعلام کرد که کشتی «آی ان اس نحشون» اسرائیل که در ماه سپتامبر گذشته وارد حیفا شده بود، نیز در مسیر خود در مغرب لنگر انداخته بود.

خبر لنگر انداختن کشتی اسرائیلی در طنجه بحث و جدل بسیاری در مغرب ایجاد کرد. فعالان مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با این امر اعلام کرده و آن را محکوم کردند.

«احمد ویحمان» رئیس دیده‌بان مخالفت با عادی‌سازی در مغرب گفت: خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده برای بررسی این امر و اتخاذ تصمیمات مناسب شدیم. اینها رسوایی‌های دولت مغرب است و نباید در قبال آنها سکوت کرد. هر طرفی باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد. تاریخ به کسی رحم نمی‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها