هشدار نظامی یمن به کشتی های مرتبط با رژیم اشغالگر + فیلم

يکشنبه 3 تير 1403 - 23:04

عملیات نظامی نیروی دریایی یمن در حمایت از ملت فلسطین همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر این عملیات در دریاهای سرخ، عرب و مدیترانه تشدید شده است.

العالم یمن

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری العالم، یمن اعلام کرده است که تا امروز حدود ۱۶۰ کشتی را در دریاهای سرخ و عربی هدف قرار داده است که برخی از آن ها انگلیسی و آمریکایی و برخی دیگر متعلق به رژیم اشغالگر اسرائیل هستند.

بر اساس این گزارش، حملات علیه ناوگان های جنگی امریکایی و انگلیسی تشدید شده است و از جمله ناوهواپیمابر آیزنهاور که برخی اطلاعات حاکی از آن است که اخیرا و به دنبال حملات موشکی که مستقیما هدف قرار گرفته است، دریای سرخ را ترک کرده است.

عبدالله النعمی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح یمنی به موفقیت عمده و چشمگیر دست یافته اند و همه جهانیان اقرار کرده اند که عقب نشینی ناو هواپیمابر آیزنهاور اعترافی آشکار است به فعالیت نیروهای مسلح یمن و نقش پررنگ و مهم ملت یمن در دریای سرخ در اعلام همبستگی با ملت فلسطین.

به نظر می رسد که مرحله چهارم عملیات نیروهای یمنی با قاطعیت بیشتری صورت می گیرد و برخی از این عملیات با همکاری نیروهای مقاومت عراقی انجام می شود.

رشاد الوتیری کارشناس نظامی یمنی گفت: نیروهای مسلح یمن که با برخورداری از قدرت اراده و صنایع نظامی در عملیات خود موفق بوده اند، آماده اند که همه راه کارهای راهبردی و نظامی را اجرا کنند و توانسته اند کشتی های دشمن را درعمق دریا هدف قرار دهند و برخی از آنان را به آتش بکشند و یا غرق کنند و این بدان معناست که نیروهای دریایی هم مانند دیگر نیروهای مسلح از قدرت های نظامی بالا برخوردارند.

واقعیت ها در ارتباط با نبرد دریایی نشان می دهد که رویارویی نظامی در دریای سرخ روندی فزاینده را طی می کند و این درحالیست که آمریکا به شکست نظامی خود اقرار کرده است و با شدیدترین نبرد از زمان جنگ جهانی دوم روبرو است.

آمریکا دراین شرایط با تشدید حملات خود علیه شهرهای یمن و گاهی با اعمال تحریم های جدید از جمله تحریم مسوولان یمنی به دنبال جبران این شکست است.

در برابر حملات امریکا، صنعاء تاکید دارد که این وضعیت یمن را از ادامه موضع نظامی خود درحمایت از ملت فلسطین منصرف نخواهد کرد و هشدار می دهد که عملیات خود و اقدامات نظامی خود را تا زمان توقف کامل تجاوزگری رژیم اسرائیل به باریکه غزه ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها