افشاگری سیاستمدار فلسطینی درباره سناریوی حمله به لبنان

دوشنبه 4 تير 1403 - 19:57

دبیرکل ابتکار ملی فلسطین، آمریکا را متهم کرد که از راه‌حل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی صحبت می‌کند اما منظورش  ایجاد یک کشور فلسطینی واقعی نیست؛ زیرا در صورتی‌که هدفش تشکیل کشور فلسطینی بود با به رسمیت شناختن آن مخالفت نمی‌کرد و علیه شهرک‌سازی صهیونیستی در کرانه باختری می‌ایستاد و اعلام می‌کرد که رژیم صهیونیستی باید به اشغال اراضی 1967 پایان دهد.

العالمفلسطین

"مصطفی البرغوثی" در گفت‌وگو با العالم تصریح کرد: نتانیاهو در سال 1994 به قدرت رسید و از زمان زمان از تشکیل کشور مستقل فلسطین جلوگیری کرد و تاکید کرد که تمام سرزمین فلسطین فقط متعلق به یهودیان است، او بود که افکار عمومی صهیونیستی را علیه "اسحاق رابین" تحریک کرد تا جایی که منجر به ترور او شد، چرا که رابین با فلسطینی‌ها قرارداد صلح امضا کرده بود.

البرغوثی تاکید کرد، سیاست غیرقابل تغییر نتانیاهو آن است که جایی برای کشور فلسطین یا صلح واقعی وجود ندارد. او می‌خواهد یهودی‌سازی را در تمام فلسطین اجرا کند، وقتی نتانیاهو به اسموتریچ اجازه می‌دهد تا شهرک‌سازی در کرانه باختری را آنطور که می‌خواهد گسترش دهد، این به این دلیل نیست که اسموتریچ بر نتانیاهو فشار وارد می‌کند، بلکه خود نتانیاهو با این سیاست موافق است و از اسموتریچ برای اجرای آن استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: نتانیاهو خواستار گسترش و ادامه جنگ است و اظهارات وی دروغ‌ بودن ادعای آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد که می گفتند رژیم صهیونیستی طرح بایدن را پذیرفته اما حماس با آن مخالف است.

برغوثی تصریح کرد: نتانیاهو صراحتا گفت که حاضر نیست طرح بایدن را بپذیرد لذا وقتی می‌گوید ما آماده مبادله محدود هستیم و سپس به جنگ باز می‌گردیم به این دلیل است که می‌داند حماس نمی‌تواند با مبادله محدود موافقت کند.

وی ادامه داد: نتانیاهو خواستار ادامه جنگ غزه و تشدید جنگ علیه لبنان است؛ زیرا پایان جنگ به معنای پایان حیات سیاسی اش است، از سوی دیگر بازگشت ناو هواپیمابر "آیزنهاور" آمریکا به منطقه به معنای آمادگی آمریکا برای همراهی با رژیم صهیونیستی در جنگ است.

البرغوثی تصریح کرد که برخی از سخنان فضای بین‌المللی را برای حمله به لبنان آماده می ‌کند مانند مقاله دروغین دیلی تلگراف که مدعی وجود موشک‌های هدایت‌شونده در فرودگاه بیروت است تا بمباران این فرودگاه توجیه‌پذیر باشد، از سوی دیگر رسانه‌ها و سفارت‌های صهیونیستی در سراسر جهان تلاش می‌کنند حزب‌الله را مسئول تشدید تنش معرفی نمایند تا به این شکل حمله به لبنان را توجیه کنند.

پربیننده ترین خبرها