هشدار فعالان حقوق بشر درباره استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی از کمک‌های غذایی در غزه

هشدار فعالان حقوق بشر درباره استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی از کمک‌های غذایی در غزه
سه شنبه 5 تير 1403 - 13:12

فعالان می گویند شکست رژیم صهیونیستی در جلب رضایت خانواده ها و عشایر فلسطینی برای خلق جامعه جایگزین در غزه، این رژیم را به تلاش برای ایجاد طرح جایگزین موسوم به "حباب‌های انسانی" واداشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

فعالان حقوق بشر خاطرنشان کرده‌اند که رژیم صهیونیستی برای ایجاد قحطی و گرسنگی ساختگی، قصد دارند طرحی را پیاده کنند که در آن مزدوران و عوامل این رژیم، پخش و توزیع کمک های بشردوستانه در شمال غزه را در انحصار خود بگیرند.

فعالان حقوق بشر با ذکر این موضوع یادآوری می کنند که رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته حملات متمرکز و تعمدی را به نیروهای محافظ کامیون‌های حامل کمک‌های غذایی و آب در شمال غزه آغاز کرده است.

آنها می‌گویند کاملا روشن است که رژیم اشغالگر در روزهای گذشته حملات خود را بر نیروهای امنیتی حافظ کمک‌های بشردوستانه، تجار و نیروهای امدادرسانی، خدمات بهداشت و درمان و شهرداری – که هیچ ارتباطی با جنبش حماس ندارند - متمرکز کرده و ادعا می کند که این افراد از عوامل مقاومت هستند.

فعالان می گویند هدف رژیم اشغالگر از حمله به این افراد، ایجاد نوعی هرج و مرج و در اختیار گرفتن انحصار ورود و توزیع کمک های غذایی از طریق عوامل و مزدوران خود است تا از این طریق مردم را وادار کنند تا در سایه گرسنگی شدید، برای تأمین نیازهای خود به آب و غذا به آنها مراجعه کنند.

فعالان تصریح می کنند که رژیم اشغالگر "تلاش می کند از طریق ایجاد هرج و مرج و گرسنگی عمدی، توزیع کمک های غذایی و تأمین امنیت انبارها در برابر سرقت را مختل کرده و مزدوران و عوامل خود را - که ممکن است اسرائیلی یا عرب باشند – جایگزین کرده و به تدریج آنها را بر مردم تحمیل و در نهایت آنها را جایگزین حکومت غزه کنند. طبق این طرح مردم مجبورند یا عوامل این رژیم را بپذیرند یا از گرسنگی بمیرند".

به گفته فعالان حقوق بشر، رژیم صهیونیستی با حمله های حساب شده و متمرکز به نیروهای فعال در زمینه امدادرسانی و انتقال کمک های غذایی در سراسر باریکه غزه، سه نفر را در اردوگاه الشاطی، 8 نفر را در خانیونس و 8 نفر دیگر را در انبارهای متعلق به آنروا در رفح – به بهانه اینکه از افراد مقاومت هستند - به شهادت رسانده‌اند.

دیده بان حقوق بشر اروپامدیترانه هم این رژیم را به تخریب زمین‌های کشاورزی به عنوان سلاح جنگی و ایجاد گرسنگی علیه شهروندان در غزه متهم کرد.

در بیانیه این دیده بان آمده است این رژیم بیش از 75 درصد از اراضی کشاورزی غزه را چه با دست اندازی و تصاحب غیر قانونی یا تخریب از بین برده است.

پربیننده ترین خبرها