بایدن بخشی از کمک تسلیحاتی تعلیق‌شده را برای تل‌آویو ارسال می‌کند

بایدن بخشی از کمک تسلیحاتی تعلیق‌شده را برای تل‌آویو ارسال می‌کند
جمعه 8 تير 1403 - 04:24

یک پایگاه نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد دولت جو بایدن قرار است بخشی از کمک تسلیحاتی معلق‌شده را برای تل‌آویو ارسال کند.

العالم - آمریکا

پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی و یک مقام اسرائیلی گزارش داد انتظار می‌رود دولت آمریکا به ریاست جو بایدن به زودی ارسال بمب‌های ۵۰۰ پوندی را برای تل‌آویو اعلام کند.

این بمب‌ها بخشی از کمک‌های تسلیحاتی بود که در ماه آوریل ادعا شد دولت آمریکا به دلیل احتمال عملیات اسرائیل در رفح ارسال آنها برای رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است. یک مقام اسرائیلی به آکسیوس گفت قرار است ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بعد از اتمام عملیات اسرائیل در رفح تحویل این رژیم شود.

انتظار می‌رود روند تحویل این بمب‌ها دو هفته به طول بینجامد. مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی گفته‌اند دولت بایدن هنوز ارسال بخش دیگری از این بسته تسلیحاتی که شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی است را در دست بررسی دارد.

اوایل ماه می پایگاه آکسیوس گزارش داد دولت بایدن تصمیم گرفته ارسال یک بسته تسلیحاتی که قرار بود برای رژیم صهیونیستی ارسال شود را معلق کرده است. چند روز بعدتر مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که ارسال این بسته کمک تسلیحاتی شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی به دلیل نگرانی‌ها از احتمال عملیات اسرائیل در رفح متوقف شده است.

برخی از تحلیلگران اختلاف‌هایی میان مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی که در رسانه‌ها منتشر می‌شوند را بخشی از راهبرد دولت بایدن برای کاستن از تبعات منفی حمایت‌های بی‌چون و چرای واشنگتن از تل‌آویو در جنگ غزه در افکار عمومی جهان می‌دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها