آمریکا ناوگان دریایی خود را به سواحل منطقه فرستاد

آمریکا ناوگان دریایی خود را به سواحل منطقه فرستاد
شنبه 9 تير 1403 - 13:11

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره گسترش جنگ غزه به لبنان، پنتاگون کشتی های جنگی خود را به سواحل منطقه اعزام کرد.

العالم- لبنان

منابع عبری فاش کردند وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) کشتی های جنگی خود را عازم سواحل منطقه کرده تا شهروندان آمریکایی‌ را از منطقه تخلیه کند.

تلویزیون "کان" رژیم ضهسونیستی گزارش داد ایالات متحده ناوگان خود را در منطقه آماده کرده و یک کشتی جنگی خود را به "اسرائیل" و لبنان اعزام کرده است تا در صورت تشدید تنش نظامی میان این دو طرف، آمریکایی‌ها را از این منطقه خارح کند. آمریکا همچنین با همپیمانان نزدیک نیز هماهنگی‌ها را صورت می‌دهد.

همراه با کشتی "واسپ"، تکاوران دریایی برون‌مرزی آمریکا که برای خروج غیرنظامیان از مناطق خطرناک آموزش دیده‌اند، راهی خاورمیانه شدند.

روزنامه "پولیتیکو" پیشتر به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد که در صورت شکست تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی میان تل‌آویو و جنبش حماس برای آتش‌بس در باریکه غزه، رویارویی تمام‌عیار میان اسرائیل و جنبش حزب‌الله نزدیک است.

شبکه "۱۴" تلویزیون عبری‌زبان روز پنجشنبه گزارشی از استقرار شمار بیشتری از نیروهای نظامی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی منتشر کرد.

"تومر بار" فرمانده نیروی هوایی این رژیم، پنج‌شنبه مدعی شد: حماس در غزه به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود و ارتش آماده مقابله با حزب‌الله در شمال است.

حزب‌الله به دنبال ترور فرمانده اش از سوی رژیم صهیونیستی بر اثر بمباران جنوب لبنان، شامگاه پنج‌شنبه ۴۰ فروند راکت به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

در همین حال ده‌ها هزار تن از ساکنان شمال سرزمین های اشغالی در نزدیکی مرز با جنوب لبنان با شروع جنگ نسل کشی در غزه و پس از اعلام حمایت نظامی حزب الله از ملت فلسطین و مقاومت، تخلیه شده و از خانه های خود فرار کردند و به نقاط دیگر فلسطین اشغالی برده شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها