رهبر حماس: 70 درصد از جمعیت غزه با خطر قحطی روبرو هستند/ رژیم صهیونیستی از توافق مبادله اسرا طفره می رود

رهبر حماس:  70 درصد از جمعیت غزه با خطر قحطی روبرو هستند/ رژیم صهیونیستی از توافق مبادله اسرا طفره می رود
شنبه 9 تير 1403 - 19:50

رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی گفت: بر اثر جنگ و محاصره باریکه غزه از سوی رژیم صهیونیستی مرگ و میر ناشی از گرسنگی به واقعیت تبدیل شده و هزاران نفر را تهدید می کند.

العالم ـ فلسطین

بنابر این گزارش، اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه اظهار داشت: اشغالگران به تجاوزات خود علیه مردم ما در غزه برای 267 روز ادامه می دهند.

وی گفت: رژیم اشغالگر تمام گذرگاه های باریکه غزه را بسته است و مرگ و میر ناشی از گرسنگی به واقعیت تبدیل شده است.

اسامه حمدان افزود: رژیم فاشیست اشغالگر به استفاده از غذا به عنوان سلاح جنگی و قحطی که مردم ما در غزه را هدف قرار می دهد، ادامه می دهد.

این رهبر حماس اظهار داشت: وضعیت در باریکه غزه، به ویژه استان های غزه و شمال، غم انگیز شده است و تهدیدی برای مرگ هزاران نفر از گرسنگی است.

حمدان گفت: برآوردهای سازمان ملل نشان می دهد که 70 درصد از جمعیت غزه با خطر قحطی روبرو هستند.
350 هزار کودک زیر 5 سال غزه ای در معرض گرسنگی شدید

وی افزود: 350 هزار کودک کودک زیر پنج سال در باریکه غزه با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.
حمدان با تاکید بر این که برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خانواده‌ها در غزه فقط یک وعده غذایی در روز دارند، تصریح کرد: دشمن صهیونیستی از ۹ ماه پیش همچنان به سیاست به گرسنگی کشاندن ساکنان باریکه غزه ادامه می‌دهد.

اعمال سیاست مجازات دسته جمعی

وی اظهار داشت: اشغالگران محاصره نظامی کاملی را بر ساکنان غزه در چارچوب مجازات دسته جمعی آنان اعمال کردند.

حمدان با بیان این که شمن صهیونیستی اقدامات تنبیهی را برای جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه در پیش گرفته است، گفت: هیچ مکان امنی در باریکه غزه وجود ندارد و اشغالگران هر بار مناطقی را که قبلاً امن اعلام کرده بودند، مورد حمله قرار می‌دهند.

این رهبر حماس بیان کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در مجموع بسیار بدتر از آن چیزی است که در اردوگاه‌های بازداشت نازی‌ها اتفاق می‌افتاد. سیاست گرسنگی در باریکه غزه یکی از وحشیانه‌ترین شیوه‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است.

حمدان تاکید کرد: هدف دشمن صهیونیستی از این سیاست فشار بر مردم غزه در راستای تلاش برای ایجاد جایگزین‌هایی برای جنبش حماس است.

وی گفت: دشمن صهیونیستی از آغاز جنگ سیاست گرسنگی و تشنگی را به شیوه‌ای عامدانه در باریکه غزه دنبال کرده است.

جنایت سیستماتیک با استفاده از سلاح گرسنگی

حمدان تاکید کرد که سلاح گرسنگی یک جنایت سیستماتیک است که دشمن اشغالگر از طریق آن تمامی قوانین و قطعنامه‌های دیوان دادگستری بین المللی را به چالش کشیده و زیر پا گذاشته است.

وی گفت: وضعیت فاجعه‌باری که مردم غزه تجربه می‌کنند نشان دهنده شکست واقعی همه ارزش‌هایی است که کشورهای غربی مدت‌هاست به آن می‌بالند.

گرسنگی دادن اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

حمدان افزود: از زمان روی کار آمدن ایتمار بن گویر وزیر جنایتکار اسرائیلی حملات تجاوزکارانه و به گرسنگی کشاندن اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی شدت یافته است.

حمدان گفت: دولت آمریکا از نظر حقوقی، سیاسی و انسانی مسئول و مسبب اوضاع فاجعه‌بار ملت فلسطین در باریکه غزه است.

بندر نمایشی آمریکا در غزه

این رهبر حماس تاکید کرد که بندر شناور آمریکا در سواحل غزه نیز نمایشی بیش نیست.

حمدان با بیان این که نهادهای حقوقی و بین‌المللی باید به مسئولیت‌های خود در قبال آنچه بر سر مردم غزه آمده، عمل کنند، اظهار داشت: اوضاع در غزه نباید به این شکل باقی بماند و جامعه بین‌الملل باید سریعا اقدامی انجام دهد.

وی گفت: جامعه بین‌الملل باید برای بازگشایی گذرگاه‌های باریکه غزه دست به تحرکی فوری بزند و ما بار دیگر بر ضرورت بازگشایی گذرگاه رفح تاکید می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی از دستیابی به توافق مبادله اسرا طفره می رود

این رهبر حماس با تقدیر و تشکر از نهادهای فعال در زمینه امور بشردوستانه به خاطر اقداماتی که برای مردم غزه انجام دادند، خاطرنشان کرد: نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان از دستیابی به توافق مبادله اسرا طفره می‌رود.

وی گفت: ما پیگیر موضع دولت آمریکا هستیم که متاسفانه آنها با اصرار زیاد سعی داردند حماس را مسئول عدم دستیابی به توافق معرفی کننند.

این رهبر حماس افزود: چیز تازه‌ای در مورد مذاکرات برای توقف جنگ وجود ندارد و آنچه دولت آمریکا اعلام می‌کند، در چارچوب فشارها بر حماس در حال انجام است.

اسامه حمدان تاکید کرد: ما آماده تعامل جدی با هر طرحی هستیم که تضمین کننده آتش‌بس کامل و نهایی و بازگشت مردم غزه به خانه‌هایشان باشد.

استفاه از سلاح گرسنگی، اراده مردم مبارز فلسطین را درهم نخواهد شکست

وی گفت: ما با قاطعیت تاکید می‌کنیم که جنگ قحطی اراده مردم مبارز و مجاهد فلسطین در غزه را در هم نخواهد شکست.

حمدان تاکید کرد که آخرین پیشنهاد در مورد مبادله اسرا در 24 ژوئن به ما ارائه شد و پس از آن هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. تنها راه پایان دادن به اشغالگری است.

پربیننده ترین خبرها