مقاومت یمن کمر "اقتصاد آمریکا" را در دریای سرخ شکست!

مقاومت یمن کمر
يکشنبه 10 تير 1403 - 12:12

بانک ایالات متحده آمریکا  "یو‌اس‌آ بانک پورت" تاکید کرد که حملات یمنی ها در دریای سرخ یکی از دلایل کاهش رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال جاری است.

العالم - آمریکا

در گزارش این بانک آمده است که اختلال در حرکت کشتی‌ها در دریای سرخ منجر به طولانی شدن زمان حمل و نقل و هزینه‌های اضافی شده است و این نگرانی وجود دارد که این مسئله و سایر عوامل منجر به افزایش قابل توجه قیمت کالاها شود که ممکن است اثرات تورمی داشته باشد.

همچنین این گزارش توضیح داده است "مشکلات زنجیره ای واردات بر طیف وسیع تری از محصولات تاثیر گذارده است، زیرا برخی از شرکت ها در تامین تقاضا، به دست آوردن قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات یا یافتن تعداد کافی کارگر برای تامین نیازهای تولید، و از سوئی دیگر افزایش ترافیک بار در برخی بنادر و کمبود رانندگان کامیون برای حمل و نقل کالا در مسافت های طولانی با مشکل مواجه اند.

در این گزارش آمده است که اقتصاد ایالات متحده آمریکا در سه ماهه اول سال 2024 رشد کاهشی داشته و پس از ثبت رشد 2.5 درصدی در سال گذشته، به نرخ سالانه 1.3 درصد رسیده است.

این بانک در گزارش خود می افزاید: تداوم تقاضای مصرف‌کننده و بازار کار قوی همچنان بر رشد اقتصادی تأثیر می‌گذارد و سرمایه‌گذاران در ماه‌های آینده این داده‌ها را به دقت رصد خواهند کرد تا تأثیر آن بر سود شرکت‌ها و قیمت سهام را تعیین کنند.

پربیننده ترین خبرها