در گفت وگو با العالم مطرح شد؛

مواضع وزیر خارجه پیشین لبنان در باره مقابله حزب الله با رژیم صهیونیستی

دوشنبه 11 تير 1403 - 11:58

وزیر امور خارجه پیشین لبنان با بیان این که رژیم صهیونیستی از روز اول عملیات نظامی در غزه در تنگنا بود و هر روز بیشتر در این باتلاق فرو می رود، خاطرنشان کرد: اشتهای دشمن محدود به گسترش کشتار و اشغالگری در باریکه غزه یا کرانه باختری رود اردن نیست بلکه به فراتر از آن یعنی لبنان، سوریه و سایر مناطق در منطقه چشم طمع دارد.

العالم - لبنان

عدنان منصور وزیر امور خارجه پیشین لبنان در گفتگوی اختصاصی با برنامه «ضیف وحوار» شبکه خبری العالم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از روز اول عملیات نظامی در غزه در تنگنا بود و هر روز بیشتر در این باتلاق فرو می رود به گونه ای که هم اکنون سرعت عملیات نظامی مقاومت در جبهه غزه و لبنان در حال افزایش است.

منصور گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر این باور بود که هرگونه تشدید تنش نظامی، مقاومت لبنان را تسلیم می‌کند و هدف اسرائیل محقق خواهد شد.

وی با اشاره به حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی از قوانین درگیری و گسترش چارچوب عملیات افزود: اما رژیم صهیونیستی به رغم تشدید حملات نظامی و گسترش دامنه عملیات خود نتوانست به اهداف اعلام شده اش دست یابد.

وزیر امور خارجه پیشین لبنان ادامه داد: مقاومت نباید در مقابل حملات رژیم صهیونیستی بیکار می ایستاد لذا به دشمن ثابت کرد که هر کنشی با واکنش همراه است و این که به هر عملیات نظامی با تمام قدرت پاسخ می دهند.

وی گفت: علیرغم خساراتی که بر اثر درگیری بین دو طرف رخ خواهد داد اما لبنان چاره ای جز مقابله با حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ندارد.

منصور تاکید کرد: اقدامات مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی ماجراجویی نیست، بلکه در منطقه نوعی ارتباط بین گروههای مقاومت‌ وجود دارد و دشمن بر اساس نظریه تورات از فرات تا نیل یک جبهه را تهدید می‌کند.

وی گفت: اشتهای دشمن محدود به گسترش کشتار و اشغالگری در باریکه غزه یا کرانه باختری رود اردن نیست بلکه به فراتر از آن یعنی لبنان، سوریه و سایر مناطق در منطقه چشم طمع دارد.

پربیننده ترین خبرها