گزارش العالم از آزادی 55 اسیر از جمله دو پزشک فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی

دوشنبه 11 تير 1403 - 14:55

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز (دوشنبه) 55 اسیر باریکه غزه از جمله محمد ابوسلمیه رئیس بیمارستان الشفاء غزه، و بسام مقداد،مشاور ارتوپدی بیمارستان اروپایی غزه، را پس از انواع شکنجه در داخل زندان های این رژیم آزاد کرد.

العالم فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در خان یونس در جنوب باریکه غزه گزارش داد: رژیم اشغالگر اسرائیل از سه ماه پیش آزادی اسرای خود در جریان تجاوز به نوار غزه که بیش از 9 ماه ادامه داشت، آغاز کرده بود.

رژیم اشغالگر این اسیران را بدون هیچ توافقی بلکه براساس عدم وجود اتهام علیه آنها، خواه متعلق به یک گروه مقاومت فلسطین یا شرکت در عملیات 7 اکتبر (15 مهر ) در نبرد طوفان الاقصی ، پس از تکمیل تحقیقات آزاد کرده است.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، رژیم اشغالگر از زمان عملیات طوفان الاقصی و به دنبال افزایش شمار زیادی از فلسطینی های دستگیر شده و کمبود امکانات برای نگهداری آنها، هر از گاهی گروه جدیدی از بازداشت شدگان را در دوران حملات تجاوزکارانه خود به باریکه غزه پس از شکنجه آنان در داخل زندان ها آزاد می کند.

این گزارش می افزاید: ارتش رژیم اشغالگر روز دوشنبه شماری از اسرای غزه از جمله محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان الشفاء غزه و بسام مقداد، مشاور ارتوپدی بیمارستان اروپایی غزه را آزاد کرد.

ابوسلمیه در اولین اظهارات خود پس از آزادی تاکید کرد که وضعیت زندان های اشغالگران بسیار سخت بود و اسرای فلسطینی شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارند شرایطی که قبلا تجربه نکرده بودند.

بنابر این گزارش، شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیوینستی نیز به نقل از دفتر یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد که وی از تصمیم آزادی محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان الشفاء غزه مطلع نبوده این در حالی است که آزادی وی انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است..

بنابر گزارش خبرنگار العالم، تعداد زیادی از اسیران غزه محبوس در زندان های رژیم صهیونیستی شامل افراد مسن، بیماران و کسانی هستند که دست و پاهایشان قطع شده و با وضعیت تاسف باری همچنان در اسارت اشغالگران هستند و تحت انواع شکنجه هایی مانند ضرب و شتم و استفاده از سگ های پلیس و عدم مراقبت های بهداشتی قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها