افسر ارشد انگلیسی: نیروهای‌مان برای درگیری مسلحانه آماده نیستند

افسر ارشد انگلیسی: نیروهای‌مان برای درگیری مسلحانه آماده نیستند
دوشنبه 11 تير 1403 - 19:24

راب جانسون، مدیر پیشین  یکی از بخش‌های وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد  نیروهای مسلح این کشور نمی‌توانند آنطور که باید از خاک انگلیس دفاع کند.

العالم - اروپا

"راب جانسون" در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفت: در هر عملیات گسترده‌ای، مهمات ما به سرعت تمام می‌شود و پدافند ما بسیار ضعیف است و ما آمادگی جنگیدن و پیروزی در هیچ درگیری مسلحانه در هیچ مقیاسی را نداریم.

به گفته جانسون، نیروهای مسلح انگلیس بر اساس "حداقل مطلق" عمل می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد فقط عملیات‌های حفظ صلح و عملیات بشردوستانه و همچنین تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی و برخی اقدامات ضد خرابکاری را انجام دهند. " انگلیس به وضعیتی رسیده که نمی‌تواند به اندازه کافی از سرزمین خود دفاع کند.

جانسون همچنین توضیح داد پدافند هوایی انگلیس برای رهگیری موشک‌های دوربرد "ناکافی" است، زیرا نیروی دریایی سلطنتی فاقد کشتی‌هایی برای گشت‌زنی در اقیانوس اطلس شمالی برای ردیابی و جلوگیری از فعالیت زیردریایی‌های روسیه است و نیروی هوایی سلطنتی تقریباً دو برابر تعداد جنگنده های فعلی نیاز دارد.

وی افزود: اگر یک نیروی اعزامی قابل مقایسه با نیروهای مستقر در درگیری‌های فالکلند یا عراق ایجاد شود، نیروهای انگلیس به تجهیزات کافی مجهز نبوده و ارتش را در معرض خطر قرار می‌دهد.

جانسون درپایان درباره نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در ارتش انگلیس، به ویژه "برای مقابله با تهدید آتی روسیه" هشدار داد و دولت بعدی این کشور باید حداقل 3 درصد از تولید ناخالص داخلی یا حدود 80 میلیارد پوند برای هزینه دفاعی اختصاص دهد. وی تاکید کرد این گام به انگلیس اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های بازدارندگی هسته‌ای خود را مدرن کند و ارتشی "مسلح و مجهز برای درگیری‌های قرن بیست و یکم" داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها