رونمایی کره شمالی از سلاح مرگبار خود

رونمایی کره شمالی از سلاح مرگبار خود
سه شنبه 12 تير 1403 - 08:20

رسانه رسمی کره شمالی امروز سه شنبه از پرتاب یک موشک بالستیک تاکتیکی جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته ای بسیار بزرگ خبرداد.

العالم - آسیا

این در حالی است که یک روز پیش از آن، کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی دو موشک بالستیک پرتاب کرده است و گفت که پرتاب دوم احتمالا اندکی پس از آن شکست خورده و در حین پرواز بر فراز خشکی منفجر شده است. خبرگزاری رسمی کره شمالی به موشک دوم اشاره ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، پیونگ یانگ دیروز دوشنبه با موفقیت موشک "هواسونغ -11 دي إيه-5/4" را با قابلیت حمل کلاهک بزرگ 4.5 تنی پرتاب کرد.

وی گفت: آزمایش این موشک بالستیک تاکتیکی جدید با شبیه سازی یک کلاهک سنگین انجام شد تا از ثبات و دقت پرواز آن اطمینان حاصل شود. جزئیات بیشتری در مورد ماهیت کلاهک اضافه نکرد.

این آژانس رسمی اشاره کرد که اداره موشکی کشور در ماه ژوئیه آزمایش دیگری انجام خواهد داد تا "ویژگی های پرواز، دقت ضربه و قدرت انفجار کلاهک بسیار بزرگ را در برد متوسط ​​250 کیلومتر تایید کند."

بر اساس آنچه رسانه های رسمی گزارش داده اند، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در ماه مه گذشته، هنگام بازرسی یک سامانه موشکی تاکتیکی، خواستار آن شد تا در راستای آمادگی های جنگی؛ "تغییری تاریخی" در تحقق اهداف مربوط به تولید تسلیحات در کشورش صورت پذیرد.

این در زمانی است که تحلیلگران گفته اند کره شمالی ممکن است در حال آزمایش افزایش تولید مهمات توپخانه و موشک های کروز با هدف ارسال آنها به روسیه برای استفاده در اوکراین باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها