هشدار شدید بایدن به مردم آمریکا در خصوص بازگشت ترامپ

هشدار شدید بایدن به مردم آمریکا در خصوص بازگشت ترامپ
سه شنبه 12 تير 1403 - 10:10

به گزارش خبر گزاری "سی ان ان"، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه گفت مردم آمریکا باید اکنون درباره ترامپ قضاوت کنند وباید کاری را انجام دهند که دادگاه باید انجام می داد و نداد...آمریکایی ها باید درباره صلاحیت دونالد ترامپ قضاوت کنندو تصمیم درست بگیرند".

العالم - آمریکا

بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید از تصمیم دیوان عالی در مورد مصونیت رئیس‌جمهور که حکم داد روسای جمهور از مصونیت مطلق در برابر تعقیب برای اعمال رسمی اساسی برخوردار هستند، انتقاد شدید کرده و درباره احتمال دور دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین هشدار داد.

وی افزود "در آمریکا هیچ کس پادشاه نیست وهمه ما در برابر قانون برابریم و هیچ کس مافوق قانون نیست حتی رئیس جمهور آمریکا... با تصمیم امروز دادگاه عالی در مورد مصونیت ریاست جمهوری، این تغییر رادیکال است".

او همچنین در سخنان خود هشدار داد: "برای همه اهداف عملی، تقریبا هیچ محدودیتی برای رئیس جمهور وجود ندارد، که این یک اصل اساسی جدید و یک سابقه خطرناک است، زیرا بر طبق این منوال برای قدرت رئیس جمهور، هیچ محدودیت و قید وبند قانونی، حتی از سوی دادگاه عالی ایالات متحده، وجود نخواهد داشت و محدودیت‌های قدرت رئیس‌جمهور و اختیاراتش اکنون تنها به انتخاب خود صاحب منصب بستگی دارد وریاست ترامپ در این موقعیت خطرناک خواهد بود".

بایدن با انتقاد از رای دادگاه تاکید کرد: "مردم آمریکا باید اکنون درباره ترامپ قضاوت کنند وباید کاری را انجام دهند که دادگاه باید انجام می داد و نداد...آمریکایی ها باید درباره رفتار دونالد ترامپ قضاوت کنندو در باره ی صلاحیت او جهت قار گرفتن در بالاترین پست دولتی آمریکا تصمیم بگیرند".

او در سخنانش را اینگونه ادامه داده وگفت "مردم آمریکا باید تصمیم بگیرند که آیا با حمله دونالد ترامپ به دموکراسی ما در 6 ژانویه صلاح است که وی برای تصدی پست دولتی در بالاترین مقام کشور قرار بگیرد... شاید مهمتر از آن، مردم آمریکا باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند که او بار دیگر رئیس جمهور شود یا خیر.. دونالد ترامپ، اکنون با شجاعت بیشتری به هر کاری را در هر زمانی که بخواهد دست خواهد زد".

اظهارات برجسته بایدن در برهه‌ای حساس برای کمپین انتخاباتی‌اش بیان می‌شود، زیرا او تلاش می‌کند بر نگرانی‌های دائمی در مورد کهولت سنش غلبه کند که با عملکرد او در مناظره ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه تشدید شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها