گزارشی از پاسخ کوبنده مقاومت لبنان به ترور فرمانده حزب‌الله با 100 موشک

پنج‌شنبه 14 تير 1403 - 10:53

مقاومت لبنان به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور و ترور یکی از رهبران حزب‌الله، با رگباری از موشک‌ ها پاسخ داد.

العالم - لبنان

به گزارش العالم، در واکنش به حمله دیروز (چهارشنبه) رژیم صهیونیستی به منطقه الحوش در شهر صور واقع در جنوب لبنان و ترور یکی از رهبران حزب‌الله، نیروهای مقاومت ساعاتی پس از این حمله با رگبارهای پیاپی موشک‌های کاتیوشا، فلق و برکان پادگان‌ها، مقرها و اماکن اشغالی در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی را هدف قرار دادند.

به دنبال حمله پهپادی رژیم صهیونیستی، مقاومت اسلامی لبنان عصر دیروز (چهارشنبه)، اعلام کرد «محمد نعمه ناصر» فرمانده یگان «عزیز» حزب الله در منطقه «حداثا» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

بنابر گزارش رسانه های لبنانی، این فرمانده حزب الله و همراهانش براثر حمله پهپادی رژیم اسرائیل به یک خودرو در شهر صور در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

درحمله گسترده و کم سابقه موشکی حزب الله که در واکنش به ترور فرمانده این جنبش صورت گرفت، اشغالگران اعتراف کردند که راکت‌ها پس از اصابت به هدف منفجر و منجر به آتش‌سوزی شده است.

مقاومت لبنان در این حمله با 100 فروند موشک کاتیوشا مقر لشکر 210 جولان در پادگان نفح و مقر پدافند هوایی و موشکی در پادگان کیلع در جولان اشغالی را موشک‌باران کرد و همچنین با موشک فلق مقر تیپ 769 در پادگان کریات شمونه در الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را زیر آتش گرفت.

مقاومت همچنین پادگان زرعیت و مقر گردان نیروی زمینی در پادگان کایلا در جولان اشغالی را با موشک‌های برکان و سری جدید موشک کاتیوشا، هدف گرفت.

ارتش اشغالگر به اصابت دقیق این موشک‌ها به اهداف، طنین‌انداز شدن مکرر آژیرهای خطر در ده‌ها شهرک صهیونیست‌نشین و شعله‌ور شدن آتش در آنجا اذعان کرد.

گفتنی است گنبد آهنین رژیم اشغالگر در رهگیری این موشک‌ها ناکام ماند به طوری که چندین موشک بدون به صدا درآمدن آژیر در منطقه جولان به هدف اصابت کرد.

وب‌سایت عبری «حدشوت بزمان» ویدیویی از فرود موشک‌ها در داخل یک پایگاه نظامی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی را منتشر و خاطرنشان کرد که دو ساختمان در زرعیت هدف موشک‌های شلیک شده از لبنان قرار گرفت.

اندکی پس از ترور محمد ناصر یکی از رهبران حزب‌الله و همراهانش در الحوش در صور، یوآو گالانت، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به لبنان تا رودخانه لیتانی در جنوب این کشور تهدید کرد و مدعی شد که تانکی که از نبرد در رفح بیرون آمده می‌تواند به لیتانی هم برسد اما در پایان افزود که رژیم اشغالگر سازش را ترجیح می‌دهد.

به موازات آن، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که آموس هوخشتاین، فرستاده دولت بایدن به لبنان، قصد دارد با مقامات فرانسوی در پاریس دیدار کند تا راه‌هایی را برای خنثی کردن تنش فرامرزی میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر، بررسی کند.

پربیننده ترین خبرها