قدردانی سفیر ایران از دولت بغداد به دلیل تسهیل برگزاری انتخابات

جمعه 15 تير 1403 - 13:17

سفیر ایران در عراق از دولت بغداد به دلیل تسهیل در مشارکت ایرانیان مقیم این کشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران قدردانی کرد.

العالم - عراق

"کاظم آل صادق" سفیر ایران در عراق به شبکه خبری العالم گفت حضور گسترده ایرانیان مقیم عراق در سفارت ایران در بغداد برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، مایه فخر و مباهات است.

آل صادق خاطرنشان کرد که به منظور تسهیل شرکت ایرانیان و زائران در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، ۶ مرکز رأی‌گیری در سراسر عراق در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد که در هر یک از این مراکز، صندوق‌هایی برای استان‌های مجاور اختصاص یافته است. به عنوان مثال صندوق‌های موجود در کنسول‌گری ایران در بصره، آرای استان‌های ناصریه و میسان و صندوق‌های موجود در کنسولگری ایران در نجف اشرف، آرای استان‌های سماوه و دیوانیه را جمع‌آوری می‌کنند تا به این ترتیب فرآیند مشارکت ایرانیان مقیم عراق و زائران را تسهیل کنند.

آل صادق گفت طبق قانون رأی‌گیری از ایرانیان مقیم عراق رأس ساعت 8 صبح شروع شد و تا 6 عصر ادامه دارد. با این حال در صورت استقبال گسترده، سفیر می‌تواند برای تسهیل مشارکت همه شهروندان ایرانی در عراق، از اختیارات خود استفاده کرده و زمان رأی‌گیری را تمدید کند.

وی در پایان از دولت عراق به دلیل همکاری برای برگزاری انتخابات تشکر کرد.

پربیننده ترین خبرها