مخالفت حماس با طرح ورود نیروهای خارجی به غزه 

مخالفت حماس با طرح ورود نیروهای خارجی به غزه 
جمعه 15 تير 1403 - 18:45

جنبش مقاومت فلسطین (حماس)‌ اعلام کرد  اداره باریکه غزه پس از شکست رژیم اسرائیل در جنگ، یک موضوع کاملاً فلسطینی است که مورد توافق همه مردم فلسطین است.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش حماس در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما ملت فلسطین مخالفت‌مان را با هرگونه قیمومیت یا تحمیل راه‌حل یا معادله خارجی، که به دنبال نادیده گرفتن اراده فلسطین درباره آینده نوار غزه باشد، اعلام می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد: ما هر گونه بیانیه و موضعی را که از طرح‌ ورود نیروهای خارجی به نوار غزه به هر نام یا توجیهی حمایت می‌کند، محکوم می‌کنیم.

حماس در ادامه بیانیه خود اضافه کرد: مدیریت باریکه غزه پس از شکست این تجاوز یک موضوع کاملا فلسطینی است که ملت فلسطین از همه اقشار بر سر آن توافق دارند و اجازه هیچ‌گونه قیمومیتی را نمی‌دهند.

این جنبش همچنین تاکید کرد: ما از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که برای توقف جنگ نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین فشار بیاورند و همه ابزارهای حمایتی را برای آن فراهم کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که "فیصل بن فرحان" وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس شورای روابط خارجی اروپا در مادرید پایتخت اسپانیا، در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض از استقرار نیروی بین‌المللی در غزه حمایت می‌کند.

بن فرحان در این باره اضافه کرد: عربستان از استقرار یک نیروی بین‌المللی در غزه با قطعنامه سازمان ملل متحد برای پشتیبانی از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها