معاون حزب‌الله:‌ احتمال گسترش دامنه جنگ بعید است

معاون حزب‌الله:‌ احتمال گسترش دامنه جنگ بعید است
جمعه 15 تير 1403 - 19:21

معاون دبیرکل حزب الله لبنان متذکر شد احتمال گسترده شدن دامنه جنگ در کوتاه‌مدت بعید است ولی حزب‌الله برای بدترین سناریو هم آمادگی دارد.

العالم- لبنان

"شیخ نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با خبرگزاری " اسپوتنیک" گفت: پس از پایان جنگ، بر خلاف خواست و انتظار " اسرائیل" ، حماس نقش زیادی در فلسطین ایفا خواهد کرد. " اسرائیل" گزینه‌ای جز موافقت با شروط حماس ندارد. احتمال گسترده شدن دامنه جنگ در کوتاه‌مدت بعید است، اما حزب الله برای بدترین سناریو هم آمادگی دارد.

شیخ نعیم قاسم افزود: حزب‌الله می‌داند که در این جنگ باید قربانی‌هایی تقدیم کند، اما " اسرائیل" عمدتا تلفات خود را اعلام نمی‌کند. کسانی در لبنان که آرزو دارند جنگی رخ دهد تا حزب‌الله تضعیف شد، خواب‌های ناخوشایندی خواهند دید.

این مقام عالی‌رتبه حزب الله تاکید کرد: رویای جنگ برای تضعیف حزب‌الله بی‌نتیجه است، مقاومت قوی است و در برابر اسرائیل پیروز خواهد شد.

این مقام حزب‌الله در ادامه گفت: عملیات "طوفان الاقصی" ضربه‌ای به واشنگتن و غرب تحمیل، و همچنین دروغین بودن ارزش‌های آمریکایی و اروپایی را برملا کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به تلاش‌های آمریکایی-اروپایی برای آرام کردن جبهه لبنان با هدف نجات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: پاسخ مقاومت به هیأت‌های آمریکایی و فرانسوی در خصوص بازگشت شهرک‌نشینان به مناطق مرزی یک چیز بود و آن اینکه بدون آتش‌بس در غزه، هیچ بحثی در کار نیست.

در پی تشدید حملات حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه اخیراً طرح‌هایی را برای آرام کردن جبهه لبنان با هدف نجات رژیم صهیونیستی مطرح کردند.

طی چند هفته گذشته با شدت گرفتن تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و تداوم حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی، ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال وقوع جنگی دیگر در کنار ادامه جنگ در باریکه غزه، بیشتر شده است؛ به همین دلیل مقامات این رژیم تهدیدهای توخالی خود علیه لبنان و حزب‌الله را تشدید کرده‌اند.

مقاومت لبنان تأکید کرده است تا زمان توقف جنگ غزه عملیات‌هایش علیه صهیونیست‌ها را متوقف نمی‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها