ترامپ ماندن بایدن در رقابت انتخاباتی را ترجیح می‌دهد

ترامپ ماندن بایدن در رقابت انتخاباتی را ترجیح می‌دهد
شنبه 16 تير 1403 - 00:29

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده دونالد ترامپ و اعضای ستاد انتخاباتی او ماندن «جو بایدن» در رقابت انتخاباتی را ترجیح می‌دهند.

العالم - آمریکا

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه نوشته ترامپ و اعضای ستاد او معتقدند که شکست دادن بایدن نسبت به دیگر سیاستمداران دموکرات آسان‌تر است.

در اظهارنظرهای علنی ترامپ و متحدان او گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی را رد کرده و گفته‌اند که تغییر مسیر برای دموکرات‌ها خیلی دیر است.

اما در محافل خصوصی آنها در حال بررسی سناریوهای مختلف و آماده شدن برای احتمالات مختلف هستند و احساس می‌کنند که شکست دادن یک سیاستمدار دموکرات دیگر غیر از جو بایدن یا معاون او «کاملا هریس» دشوارتر خواهد بود.

در دوران جدید هیچ حزبی تا کنون تلاش نکرده نامزدش را با فرد دیگری جایگزین کند. دلیل آن تا حدی این است که احزاب می‌دانند چنین تلاشی به احتمال بسیار زیاد به شکست منجر خواهد شد.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ این احتمال درباره نامزدهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مطرح شد اما هیچ‌کدام اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

قوانین حزبی جایگزین کردن نامزدها بدون رضایت آنها را تقریباً غیرممکن می‌کند، چه برسد به اینکه فردی دیگر را به راحتی جایگزین نامزد حزب کنند.

از طرف دیگر، انجام چنین اقدامی به معنی آن است که اعضای حزب بر اساس توافقات داخلی خودشان نتایج انتخابات مقدماتی را نادیده گرفته‌اند.

شایسته یادآوری است که بایدن در انتخابات مرحله مقدماتی ۹۹ درصد از آرای وکلای انتخاباتی را به خود اختصاص داد. مضاف بر همه اینها در حال حاضر چنانکه از فضای رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها می‌توان دریافت هیچ تلاش جدی برای کنار گذاشتن جو بایدن وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها