مقام سابق لبنانی:

انتخاب رئیس جمهور جدید در مدت کوتاه، بیانگر قدرت و شفافیت سیاسی ایران است+فیلم

شنبه 16 تير 1403 - 13:23

وزیر امور خارجه اسبق لبنان، موفقیت فرآیند انتخابات ریاست جمهوری ایران را گواهی بر دموکراسی و شفافیت در جمهوری اسلامی عنوان کرد.

العالم ایران

عدنان منصور، وزیر امور خارجه اسبق لبنان، در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اندکی پس از شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران، در سانحه هوایی، گواه بر استحکام نظام جمهوری اسلامی است.

منصور با اشاره به اینکه تاریخ جمهوری اسلامی ایران شاهد گذر از بحران ها بوده، تاکید کرد: موفقیت فرایند انتخابات و انتخاب رئیس جمهور جدید در مدت زمان کوتاه، قدرت و شفافیت و دموکراسی ایران را نشان می دهد. همچنین شک و تردیدهای غربی درباره بروز هرج و مرج پس از سقوط هواپیما را از بین برد.

وی تاکید کرد: هرکس گمان کند ایران از مبانی انقلاب اسلامی فاصله خواهد گرفت اشتباه می کند، زیرا رئیس جمهوری ایران چه اصلاح طلب و چه محافظه کار، همیشه نخست به منافع عالی ایران می اندیشد.

وزارت کشور ایران از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری با شکست رقیب خود، سعید جلیلی، خبر داد.

وزارت کشور اعلام کرد پزشکیان حدود 45 درصد آرا و آقای جلیلی 44 درصد آرا را کسب کردند و نرخ مشارکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران چهل و نه و هشت درصد بوده است.

مسئولان برگزاری انتخابات بیش از 30 میلیون و 530 هزار رای شمارش کردند که بر اساس نتایج منتشر شده وزارت کشور، پزشکیان بیش از 16 میلیون و 380 هزار رای و جلیلی بیش از سیزده میلیون رای کسب کرد.

پربیننده ترین خبرها