پیش‌بینی قابل تامل مشاور اوباما در مورد وضعیت انتخاباتی بایدن

پیش‌بینی قابل تامل مشاور اوباما در مورد وضعیت انتخاباتی بایدن
سه شنبه 19 تير 1403 - 18:23

مشاور سابق اوباما احتمال شکست بایدن در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را بسیار محتمل دانسته است.

العالم - آمریکا

در روزهای گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با موضع‌گیری‌های مختلف خود سعی داشته این گزاره که قرار است از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری‌کند را منتفی اعلام کند.

با این حال، یکی از دستیاران و مشاوران باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا بر این باور است که احتمال شکست سنگین بایدن از ترامپ کاملا وجود دارد.

دیوید اکسلرود به سی‌ان‌ان گفته است که در بحبوحه مناظره اخیر بایدن و ترامپ واقعیت‌های تلخی در مورد بایدن افشا شد. واقعیت هایی که بایدن مایل به پذیرش آن‌ها نیست.

او پیروزی انتخابات سال 2024 آمریکا نخواهد بود. اگر شما نگاهی اجمالی به داده‌ها و صحبت‌های مردم آمریکا در اقصی نقاط این کشور بیندازید، این نکته آشکار می‌شود که بایدن شانسی برای پیروزی در انتخابات 2024 آمریکا ندارد. شکستی که حتی محتمل است که با فاصله زیاد و نه کم اتفاق بیفتد.

موضع‌گیری اکسلرود در شرایطی انجام گرفته که بحث و جدل‌ها با محوریت وضعیت سلامتی بایدن در آمریکا به شدت اوج گرفته است.

بسیاری از سیاستمداران حزب دموکرات از بایدن می‌خواهند که از روند رقابت‌های انتخابات 2024 آمریکا کنار بکشد.

بایدن خود در توصیف و توجیه عملکرد بدش در جریان مناظره با ترامپ گفته که او صرفا شب بدی را سپری کرده است. وی گفته که من خسته بودم و اشتباه کردم که به صحبت‌های مشاورانم در مورد ضرورت آماده شدن برای مناظره با ترامپ توجه نکردم.

با این همه این قبیل موضع‌گیری‌های بایدن نه افکار عمومی آمریکا و نه اکسلرود را که از جمله مشاوران مهم اوباما بود، قانع نکرده است.

پربیننده ترین خبرها