ارتش اسرائیل طرح به خدمت گرفتن 3 هزار «حریدی» را منتشر کرد

ارتش اسرائیل طرح به خدمت گرفتن 3 هزار «حریدی» را منتشر کرد
سه شنبه 19 تير 1403 - 22:16

ارتش رژیم صهیونیستی درسایه تلفات سنگین در جبهه‌های نبرد در نوار غزه و لبنان از فراخوان 3 هزار یهودی افراطی برای خدمت نظامی خبر داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

در پی تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و جبهه لبنان و نیازی فوری به نیرو، ارتش این رژیم امروز سه‌شنبه طرح جدیدی را برای به سربازی گرفتن 3 هزار یهودی افراطی «حریدی» منتشر کرد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد بر اساس این طرح، 3 هزار حریدی به خدمت ارتش درخواهند آمد که 50 درصد آنها در سن 18 تا 21 سالگی خواهند بود.

طبق این طرح ارتش اسرائیل، 40 درصد از این تعداد از میان حریدی‌های 21 تا 24 ساله و 10 درصد هم از افراد 24 تا 26 ساله خواهند بود.

در همین رابطه، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند ارتش در نظر دارد سال آینده 4800 حریدی را به خدمت سربازی فراخواند، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم هم ساعاتی پیش تصریح کرد آغاز خدمت نظامی اجباری حریدی‌ها در ارتش ابتدای ماه اوت خواهد بود.

گالانت پیشتر در جلسه کمیسیون امور خارجی و دفاعی کنست عنوان کرده است ارتش نیازی فوری به 10 هزار نظامی جدید دارد، تاکنون حدود 761 نظامی در جنگ غزه کشته و 4 هزار نفر مجروح شده‌اند، در این شرایط که ما بیش از یک لشکر را از دست داده‌ایم، عاقلانه نیست که یک قشر از جامعه را خدمت نظامی معاف کنیم.

دادگاه عالی اسرائیل در بیست و ششم ماه گذشته حکم به خدمت اجباری حریدی‌ها در ارتش این رژیم داد.

حریدی یک جریان دینی تندرو است؛ این دسته از یهودیان به صهیونیسم اعتقادی ندارند، اکثرا در فلسطین و آمریکا به‌سر می‌برند، برخی دیگر در اروپا زندگی می‌کنند، آنها از لحاظ اعتقادی به تورات و اصول و آیین‌های کهن یهودیت ایمان دارند.

پیروان این جریان دینی به متون تورات و تلمود و تعالم خاخام‌ها پایبند هستند و اتفاق نظر دارند که اسرائیل و زندگی یهودیان باید طبق شریعت یهود و تعالیم تورات باشد و نباید بر اساس دموکراسی و صهیونیسم و قوانین وضعی باشد، آنها نفوذ سیاسی خود را برای تحمیل این تعالیم بر زندگی روزانه اسرائیلی‌ها بکار می‌گیرند.

تعداد حریدی‌ها بالغ بر یک میلیون ۲۸ هزار نفر است، در سال ۲۰۰۹‌، تعداد آنها ۷۵۰ هزار نفر بوده است.

رشد جمعیتی آنها بالغ بر ۴ درصد است، حال آنکه رشد عمومی جمعیت در اراضی اشغالی ۲.۳ درصد است بدین معنا که جمعیت حریدی‌ها سریع‌ترین رشد را در اسرائیل دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها